کشته و زخمی شدن ۱۰ سرباز ترکیه در شمال عراق

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد بر اثر درگیری میان سربازان این کشور با اعضای پ‌ک‌ک در شمال عراق، دو سرباز کشته و هشت نفر زخمی شدند.

کشته و زخمی شدن ده سرباز ترک در شمال عراقبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بنابر اعلام وزارت دفاع ترکیه، امروز در جریان عملیاتی در شمال عراق ده نفر از سربازان ترکیه کشته و زخمی شدند. در عملیاتی که ارتش ترکیه در شمال عراق علیه نیرو‌های کُرد گروه پ‌ک‌ک انجام داد دو نفر از سربازان ترکیه کشته و شش نفر زخمی شدند.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است شش نفر از نیرو‌های کرد، از جمله یک زن، در این عملیات «خنثی» شدند. ارتش ترکیه اصطلاح «خنثی شدن» را زمانی به کار می‌برد که افراد کشته، دستگیر و یا زخمی شده باشند.

مواضع نیرو‌های پ‌ک‌ک در شمال عراق مرتبا از سوی جنگنده‌های ترکیه بمباران می‌شود. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، هدف خود را پایان دادن به حضور گروه‌های شبه‌نظامی در مرز‌های این کشور اعلام کرده است.

آمریکا، اتحادیه اروپا و ترکیه، پ‌ک‌ک را در لیست تروریستی قرار داده‌اند. در درگیری‌های نیرو‌های کرد با نیرو‌های نظامی ترکیه که سه دهه به طول انجامیده است بیش از ۴۰ هزار نفر کشته شده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
ننگ بر ظالمان
آخرین اخبار