برای نخستین بار در کشور انجام می‌شود؛

گازرسانی به جزیره شیف و نیروگاه اتمی بوشهر از زیر بستر دریا

پروژه گازرسانی به جزیره شیف استان بوشهر به روش HDD برای نخستین بار در صنعت گاز کشور انجام می‌شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ،همزمان با سفر دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری به استان بوشهر به‌منظور بهره‌برداری رسمی از پروژه‌های ملی و گازی کشور و نیز افتتاح طرح‌های توسعه فاز‌های ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی در عسلویه، پروژه گازرسانی به جزیره شیف با عبور خط لوله از زیر بستر دریا به روش HDD نیز که برای نخستین بار در صنعت گاز کشور اجرا شده است، با دستور رئیس جمهوری به صورت ارتباط ویدئو کنفرانس بهره‌برداری می‌شود.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: گازرسانی به جزیره شیف در استان بوشهر، طرح گازرسانی به کمپ صدف و مروارید نیروگاه اتمی بوشهر نیز همزمان با سفر دکتر روحانی به بوشهر به بهره‌برداری خواهد رسید.

سعید مؤمنی هزینه گازرسانی به پروژه‌های یاد شده را حدود ۱۱ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، بیش از هزار و ۸۰۰ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

وی تاکید کرد: خط لوله انتقال گاز به جزیره شیف ۲.۵ کیلومتر است.

مؤمنی با بیان اینکه برای گازرسانی به این جزیره و کمپ صدف و مروارید نیروگاه اتمی استان بوشهر، ۲۱ کیلومتر خط تغذیه، بیش از ۲۵ کیلومتر شبکه به همراه یک ایستگاه تقلیل فشار TBS نیز در مدت هفت ماه ساخته گفت: این پروژه‌ها آماده بهره‌برداری است.

جزیره شیف در ۱۲ کیلومتری شمال غربی شهرستان بوشهر، جزیره‌ای ماسه‌ای در شمال بندر بوشهر است. این جزیره از سال ۱۳۸۸ با احداث جاده از جزیره صدرا به خشکی راه دارد.

انتهای پیام/ت

گازرسانی به جزیره شیف یکی از برنامه های سفر رئیس جمهور به بوشهر

برچسب ها: گاز ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.