در نامه مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها مطرح شد؛

عکس‌العمل شایسته در مقابل هجمه‌های حیوانی اسلام ستیزی داشته باشید

مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها با محکوم کردن اقدام انزجارآور تروریستی نیوزلند، از جامعه علمی دعوت کرد با قلم، بیان و عمل خود در این وادی حضوری موثر داشته باشند.

تروریستبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها با صدور بیانیه ای، حوادث وحشیانه و تروریستی که در ۲ مسجد نیوزیلند رخ داد را محکوم کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بار دیگر چهره زشت و نفرت انگیز خشونت و شکستن حریم انسانیت و آزادی، در حادثه تروریستی در ۲ مسجد در نیوزیلند آشکار شد و حرمت آزادی عقیده و حقوق اولیه انسانی به خون مسلمانان مظلوم و نمازگزارانی آغشته گردید که در عبادتگاه آیین خود و در محضر پرودگار مشغول راز و نیاز و عبادت بودند.

بی شک نژادپرستی، اسلام هراسی و تروریسم در هر شکل و نقابی که صورت گیرد، نتیجه‌ای جز به خطر افتادن حقوق انسان و حرمت بشر نخواهد داشت و آزادی و برابری و حقوق بشر تنها عناوینی پرطمطراق خواهند بود که در عرصه عمل هیچ مصداق و نشانی از آن‌ها نیست.

عناوین و شعار‌هایی که اندیشمندان و نظریه پردازان و عالمان علم و دین قرن‌ها برای طرح و بسط و تحقق آن‌ها کوشیده اند و دغدغه خاطر داشته اند. شایسته نیست امروز دنیای متمدن و پیشرفته ما در قرن بیست و یکم شاهد چنین صحنه‌های رقت انگیز و جنایت باری باشد که همه انسان‌های آزادی‌خواه و مدافع حقوق بشر و نخبگان را دهشت زده و نگران کند و آنان از خود بپرسند آیا این است ثمره این همه نظریه و کتاب و علم و دانش در باب آزادی و حقوق بشر و حقوق انسان‌ها و قوانین مبتنی بر مدنیت و اخلاق و قانون؟!

نقش دستگاه غول پیکر رسانه‌های غربی و بنگاه‌های پروپاگاندای صهیونیستی در ترویج اسلام هراسی، گسترش تنفر و خشونت علیه مسلمانان که بخشی از تمدن غرب مدیون دانش و مهرورزی آنان است، در این حادثه‌ تلخ و حوادث مشابه (مانند اهانت به ساحت مقدس حضرت پیامبر اعظم (ص)) غیرقابل انکار و اغماض است. ضمن آنکه در این میان، از جریان مدعی روشنفکری، چهره‌های دانشگاهی، هنری اجتماعی و غیره انتظار می‌رود با پرهیز از سکوت و خاموشی به این هجمه حیوانی و وحشیانه عکس العمل در خور و شایسته نشان دهند.

مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها ضمن محکوم کردن این اقدام انزجارآور تروریستی و با ابراز همدردی با خانواده‌های شهدای فاجعه‌ی مذکور، از همه دانشگاهیان و دانشمندان و نخبگان عالم دعوت می‌کند نسبت به هرگونه زمینه رشد تروریسم و اسلام ستیزی و اسلام هراسی و ایجاد نفرت و نژاد پرستی در بین انسان‌ها حساسیت ویژه نشان دهند و با قلم، بیان و عمل خود در این وادی حضوری  موثر و تعیین کننده‌ داشته باشند.

وَالْحَمْدُ لِلّهِ قاِصمِ الجَّبارینَ مُبیرِ الظّالِمینَ

مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها

انتهای پیام/

نامه مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها در واکنش به حادثه تروریستی نیوزلند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار