مهاباد نگین آذربایجان غربی آماده استقبال از گردشگران نوروزی

شهرستان مهاباد که در بین گردشگران به نگین آذربایجان معروف شده، خود را آماده‌ی استقبال شایسته از گردشگران نوروزی در ایام تعطیلات نوروزی کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، شهرستان مهاباد با ده‌ها اثر تاریخی، باستانی و گردشگری و طبیعت بکر و زیبایش، خود را آماده کرده تا در ایام نوروز میزبانی شایسته برای مسافران و گردشگرانی باشد که این خطه از میهن اسلامی را برای تعطیلات خود انتخاب می‌کنند.

مهاباد یکی از قطب های گردشگری آذربایجان غربی

مهاباد منطقه‌ای کوهستانی و دارای چهار فصل بسیار جذاب است که این امر باعث شده در تمام طول سال بویژه در ایام تعطیلات نوروز به یکی از مقصد‌های مهم گردشگری در آذربایجان غربی شاخته شود به طوری هر سال یا رتبه اول را در جذب گردشگر دارد و یا بعد از ارومیه رتبه دوم را به خود اختصاص می‌دهد.

مهاباد نگین آذربایجان غربی آماده استقبال از گردشگران نوروزی

در مهاباد امسال نیز مردم و مسوولان با آماده سازی شهر به استقبال بهار و مسافران نوروزی رفته اند تا با پذیرایی شایسته از گردشگران نوروزی ساعات خوشی را برای آنان به ارمغان آورند.

جمعیت زیاد و وجود اماکن گردشگری و مراکز متنوع خرید، این شهر را به یکی از شهر‌های مهم استان آذربایجان غربی تبدیل کرده است.

این شهر در میان شهر‌های استان با جذابیت‌های فراوان به عنوان یک شهر کاملا توریستی شناخته شده است و در ایام تعطیل به خصوص در عید نوروز فصل تابستان مسافران زیادی از شهر‌های دور و نزدیک به سمت این شهر سرازیر می‌شود.

مهاباد نگین آذربایجان غربی آماده استقبال از گردشگران نوروزی

مهاباد شهری با مردمان مهمان نواز

مهاباد دارای مردمی با فرهنگ و میهمان نواز است که از حضور گردشگران استقبال خوبی می‌کنند به نحوی که این شهر بین شهر‌های اطراف، به عنوان پاریس کوچولو مشهور است. اگر چه کمبود هتل و اماکن اسکان گردشگر در این شهر تاحدودی مشهود است، اما با توجه بیشتر، این شهرمی تواند به ویژه برای تحقیقات مردم شناسانه، محلی بسیار مناسبی باشد.

دریاچه سد مهاباد و رودخانه آن، بازارچه اجناس خارجی، غار آبی تاریخی سهولان، و آثارباستانی متعدد نظیر اثر باستانی سنگی فقرقا، مسجدجامع، مقبره‌ی بداق سلطان و برده کونته و تلاب های پر از پرندگان رنگاورنگ در این فصل از سال و تنها سایت پرنده نگری کشور در تالاب کانی برازان به عنوان بهشت پرندگان از جمله مراکز تفریحی، دیدنی و تاریخی شهر به حساب می‌آید.

مهاباد نگین آذربایجان غربی آماده استقبال از گردشگران نوروزی

فرماندار مهاباد با اشاره به تمهیدات ویژه‌ای که برای استقبال شایسته از گردشگران و میهمانان نوروزی اندیشیده شده است، گفت:برای پذیرایی هرچه بهتر از گردشگران، تمام دستگاه‌های اجرایی بسیج شده و از آمادگی کامل برای ارائه خدمات به مسافران و میهمانان نوروزی برخوردار هستند.

شجاعی افزود: ۱۵ مدرسه‌ی تازه تاسیس با ۱۵۲ کلاس با سه سطح امکانات رفاهی برای اسکان میهمانان نوروزی آماده شده است. همچنین دو مدرسه دیگر هم با ۳۰ کلاس آماده شده تا در صورت لزوم و افزایش تعداد مسافران در اختیار آنان قرارگیرد.

مهاباد نگین آذربایجان غربی آماده استقبال از گردشگران نوروزی

فرماندار مهاباد ادامه داد: مکان‌های آماده شده در سطح شهرستان از ۲۸ اسفند تا ۱۲ فروردین ۹۸ مسافران را پذیرش خواهند کرد.
وی از برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی - هنری با موضوع طبیعت منطقه و آداب و رسوم سنتی مهاباد، برگزاری نمایشگاه خیابانی، مسابقه عکاسی آماتوری با موضوع زیبایی‌های شهرستان از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین، نمایشگاه صنایع دستی در ایام نوروز خبر داد.

شجاعی برپایی کانکس‌های موقت در ورودی‌های مهاباد به میاندوآب، مهاباد به ارومیه و مهاباد به سردشت برای راهنمایی میهمانان نوروزی را از دیگر برنامه‌های ستاد تسهیلات سفر‌های نوروزی در مهاباد اعلام کرد.

فرماندار مهاباد از آمادگی گروه‌های امداد و نجات و پلیس راه این شهرستان برای حضور در محور‌های این شهرستان خبرداد و گفت: گروه‌های امداد و نجات هلال احمر این شهرستان در قالب اکیپ‌های امدادی در جاده‌ها و همچنین در داخل شهر مستقرند تا به مسافران نوروزی خدمات ارائه کنند.

توزیع کتابچه معرفی آثار باستانی و گردشگری مهاباد برای راهنمایی گردشگران نوروزی به سه زبان فارسی، کردی و انگلیسی به چاپ رسیده که در این ایام در بین گردشگران توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/ج

گزارش از آرام جودت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.