آرگون در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

افزایش ظرفیت تجاری کشور با رفع موانع تولید/کاهش مشکلات اقتصادی با توسعه فعالیت بخش خصوصی

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران گفت: با رفع موانع موانع تولید و ایجاد محیط رقابتی، ظرفیت تجارت کشور به چندین برابر افزایش می‌یابد.

عباس آرگون عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به دیپلماسی اقتصادی، امید می‌رود که سال آینده وضع اقتصادی کشور بهتر شود.

وی با اشاره به اینکه چالش‌های متعددی در سال آینده ممکن است در اقتصاد بوجود آید افزود: عبور از این مشکلات، نیازمند همگرایی از سوی دولت است.


بیشتر بخوانید: نیاز بنگاه‌ها به تامین مالی دو برابر شده است 


به گفته آرگون، توسعه فعالیت‌های بخش خصوصی می‌تواند مشکلات اقتصادی کشور را کاهش دهد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران تصریح کرد: بطور قطع وضع اقتصادی کشور بر شرایط صادرات و واردات تاثیر می‌گذارد و امید می‌رود که سال جدید شرایط اقتصادی بهتر از سال گذشته باشد و بتوانیم بر مشکلات فائق شویم.

وی گفت: با توجه به مشکلات و تنگناهای مختلف در تامین مالی بنگاه ها در شرایط حاضر در کشور و اتکا و تمرکز به بانک ها برای تامین مالی و عدم عنایت به بازار سرمایه، در صورتی که بازار سرمایه دارای ظرفیت بسیاری برای توسعه و ارتقا سهم خود در تأمین مالی بنگاه ها دارد ولی کشورمان یک کشور بانک پایه است و برای حرکت از بانک پایگی به سمت بورس پایگی و تبدیل بازار بورس و اوراق بهادار به عنوان گزینه اصلی سرمایه گذاری و محل جذب نقدینگی ها در کشور، نیازمند یک سری اقدامات متعدد در درون بازار سرمایه از یک سو و خارج از بازار سرمایه از سوی دیگر هستیم.

آرگون با اشاره به اینکه هر کشوری از منظر فروش کالا، شرایط برابری را انتخاب می‌کند، اظهار کرد: اقتصاد جامعه‌ای که قابل رقابت با سایر کشور‌هاست و از محدودیت کمتری برخوردار است در زمینه صادرات، واردات و معاملات تجاری، برای سایر جوامع، یک بازار هدف تلقی می‌شود. اما شرایط فعلی برای کشور این مساله را کمرنگ‌تر می‌کند.

وی در پایان گفت: ایران به دلیل تحریم‌ها در بسیاری از بازار‌ها حضور نداشته و به دلیل آسیب‌های واردشده به بخش تولید، قیمت تمام‌شده بالا رفته است و قدرت رقابت را از دست داده‌ایم؛ اما با اجرایی شدن برجام، فعالان اقتصادی از تنگنا‌ها عبور کردند، با این حال هنوز ظرفیت لازم برای حضور در بازار‌های رقابتی را نداریم. با رفع موانع تولید  و ایجاد محیط رقابتی، ظرفیت تجارت کشور ما به چندین برابر افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

چالش‌هایی متعددی  در سال آینده ممکن است در اقتصاد بوجود آید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار