تغییر مسیر سریع بمب‌افکن آمریکایی پس از شناسایی از سوی پدافند هوایی روسیه + نقشه

وزارت دفاع روسیه از شناسایی و رهگیری یک بمب‌افکن بی-۵۲ آمریکا در نزدیکی مرز‌های این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه گزارش داد یک بمب افکن بی-۵۲ متعلق به نیروی هوایی آمریکا، ۱۵اُم ماه میلادی جاری در حال پرواز بر فراز آب‌های دریای بالتیک و هم‌راستا با آب‌های روسیه مشاهده شد و پس از ردیابی توسط پدافند هوایی روسیه از مسیر خود بازگشت.

تغییر مسیر سریع بمب افکن آمریکا پس از شناسایی توسط پدافند هوایی روسیه

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: در ۱۵ مارس سال ۲۰۱۹ بمب افکن بی-۵۲ نیروی هوایی آمریکا در حال پرواز بر فراز  آب‌های دریای بالتیک و به موازات آب‌های منطقه‌ای روسیه بود. در ادامه این بیانیه آمده است: این بمب‌افکن در فاصله ۱۵۰ کیلومتری مرز‌های روسیه پرواز کرده و پس از آنکه سامانه‌های دفاع هوایی روسیه  شروع به ردیابی آن کردند، بلافاصله از مسیر خود بازگشت.

پیش از این نیز پلین رادار، یک منبع ردیابی آنلاین گزارش داد بمب‌افکن بی-۵۲ یو اس‌ ای اف که دارای قابلیت هسته‌ای است، با شماره ثبت ۶۱-۰۰۰۹ بر فراز دریای بالتیک در حال پرواز بوده و به شبیه سازی بمباران پایگاه ناوگان بالتیک روسیه مشغول بوده است.

سال ۲۰۱۷ آخرین باری بود که بمب افکن بی-۵۲ بر فراز آب‌های دریای بالتیک و در نزدیکی مرز‌های روسیه عملیات انجام داده بود. در آن زمان پدافند هوایی روسیه یک جنگنده سوخو-۲۷ خود را به پرواز درآورده و از پیشروی بمب افکن آمریکایی جلوگیری به عمل آورد و تا خارج شدنش از منطقه مرزی آن را همراهی کرد. آمریکا و متحدان عضو ناتوی آن از سال ۲۰۱۴ و به دنبال بحران کریمه حضور خود را در نزدیکی مرز‌های روسیه افزایش داده‌اند.

ارتش روسیه به طور مداوم به رهگیری و نظارت بر هواپیما‌های جاسوسی آمریکا و پهپاد‌های شناسایی این کشور در مرز‌های روسیه در دریای بالتیک و دریای سیاه و نیز در نزدیکی سوریه در دریای مدیترانه مشغول است. بنابر اعلام وزارت دفاع روسیه، شبکه پدافند هوایی این کشور بیش از هزار هواپیمای جاسوسی و پهپاد خارجی را در سال گذشته میلادی در نزدیکی مرز‌های خود شناسایی و رهگیری کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار