اکبری مطرح کرد؛

آمادگی سمن‌ها برای خدمت رسانی به تعطیلات نوروزی

معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور گفت: تعداد زیادی از سازمان‌های مردم نهاد برای کمک‌رسانی در ایام تعطیلات نوروزی اعلام آمادگی کرده‌اند.

آمادگی سمن‌ها برای خدمت رسانی به تعطیلات نوروزیبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، کمال اکبری معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور در آخرین نشست خبری خود در محل این وزارت‌خانه، گفت: یکی از مواردی که در سازمان‌های مردم‌نهاد و مشارکت اجتماعی مورد توجه است، محوری کردن مباحث اجتماعی است که اگر بخواهیم به مباحث اجتماعی بپردازیم باید بگوییم در همه زمینه‌ها مهم‌ترین عنصر حضور مردم به صورت داوطلبانه و فعالانه در عرصه اجتماعی است.

وی ادامه داد: برنامه‌ای که برای سال آینده به صورت متمرکز مورد نظر ما است، توسعه است از سوی دیگر آموزش و توان‌مندسازی سمن‌ها و نظارت کیفی بر آنان امری مهم به شمار می‌رود که اعتماد عمومی را بالا خواهد برد. کارکرد آن‌ها را بیش از پیش خواهد کرد.

معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور با بیان اینکه مد نظر داریم سمن‌ها را در نظام مرتبی رتبه بندی کنیم، تصریح کید: همچنین مقرر شد که این سمن‌ها در سطح ملی، استانی و شهرستانی ساماندهی شود. برای هیئت‌های نظارت بر سمن‌ها وظایفی در ابلاغیه هیئت وزیران دیده شده، ما تا کنون ۴۲ هیئت ملی نظارت بر سمن‌ها برگزار کرده‌ایم که این جلسات به صورت هفتگی بوده است.

اکبری خاطر نشان کرد: ما تا کنون ۷۷۴ مصوبه هیئت‌های ملی نظارت را داشته‌ایم که بخشی از این مصوبات مربوط به صدور پروانه‌ها، بخش دیگر مربوط به رویه‌سازی است همچنین بخشی از مصوبات مربوط به نظارت‌ها است که بر اساس آن تعداد کمی از سمن‌ها لغو مجوز شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ برای سراسر کشور ۲ هزار هیئت استانی و شهرستانی برگزار شده است، ادامه داد: مقرر شد که این هیئت‌ها موارد مربوط به محدوده خود را انجام دهند و ما هم به صورت ویدیو کنفرانس یا حضوری برای نظارت و فعال کردن سمن‌ها حضور داشته باشیم.

معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور با اشاره به اینکه سمن‌ها آمادگی کمک‌رسانی در ایام تعطیلات نوروزی به مردم را دارند، خاطر نشان کرد: تعداد زیادی از سازمان‌های مردم نهاد و موسسات خیریه از مدتی قبل اعلام آمادگی کرده‌اند و فعالیت‌هایشان از لحاظ کمک به نیازمندان گرفته تا سایر اقدامات وجود دارد.

وی ادامه داد: نکته مورد نظر ما این است که از سمن‌ها درخواست کنیم تا در کمک به مردم حوصله بیشتری پیدا کنند؛ در کاهش ترافیک قبل از ورودی شهر‌ها فعال باشند و توصیه‌های لازم را به مردم ارائه کنند، بر همین اساس اگر پویش عمومی راه بی‌افتد ما کاهش تصادفات را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار