در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جزئیات برنامه بورس انرژی برای فروش نفت در سال ۹۸

یک مقام مسئول گفت: بورس انرژی در سال آینده هر ۲ هفته یکبار به فروش نفت در رینگ بین المللی بورس انرژی می پردازد.

ویزه عید///سازوکار فروش نفت در بورس برگ طلایی سال 97 برای بورس انرژییاسر فلاح، مدیر شرکت اطلاع رسانی و بورس اوراق بهادار در گفت و گو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آغاز فروش نفت در بورس در سال ۹۷ اظهار کرد: خوشبختانه سال گذشته شاهد فروش نفت به روش جدیدی در رینگ بین المللی بورس انرژی بودیم که می‌توان از آن به عنوان برگ طلایی فعالیت‌های بورس انرژی نام برد.

وی افزود: بورس انرژی ۶ سال است که آغاز به کار کرده و تمام تلاش خود را برای عرضه محصولات نفتی و فرآورده‌های پتروشیمی انجام داده است. در دوازدهمین دوره نمایشگاه بورس، بانک و بیمه هم شاهد حضور فعال تری از این رسته از بازار سرمایه خواهیم بود.


بیشتر بخوانید: چه کسانی خریدار نفت در بورس انرژی هستند؟


فلاح با اشاره به اینکه ایجاد سازوکار فروش محصولات نفتی در بورس انرژی بر عهده بورس است، گفت: وظایف زیادی بر عهده عرضه کننده مواد تابلوی بورس است که باید با ایجاد تعامل بین هر دو دستگاه انجام شود، شرکت ملی نفت ایران باید علاوه بر اعلام زمان عرضه میزان محصولات ارائه شده را هم اعلام کند تا ما بتوانیم شرایط بهتری را برای فروش محصولات ارائه کنیم.

وی افزود: البته که تعامل بین این دو دستگاه فروش این محصول را هم تسهیل می‌کند، اما واقفیم که روش جدید فروش نفت کمی دشوار است. بورس انرژی باید با ابزار‌های مختلفی به خریداران نفت چه در خارج و چه در داخل اعلام کند که در این محل هم می‌توانند نفت خریداری کند.

مدیر شرکت اطلاعات بورس اوراق بهادار گفت: سال هاست نفت به صورت مستقیم از شرکت ملی نفت خریداری می‌شود، ولی حالا این روش برای مقابله با تحریم، نیازمند همکاری تمام دستگاه هاست.

وی بیان کرد: خوشبختانه عرضه‌های صورت گرفته در سال گذشته روند خوبی را طی کرد که نقطه طلایی این عرضه، مرحله دوم با فروش ۱ میلیون بشکه به یک خریدار بود، عدم خرید از تابلوی بین المللی بورس انرژی  در ادوار مختلف  کاملا طبیعی است، زیرا این بازار تازه کار و نوظهور بوده و نیازمند تبلیغات در سطح کلان تری است.

فلاح در پایان تاکید کرد: بورس انرژی در سال آینده هم برای فروش نفت  با حمایت‌های شخص وزیر نفت و شرکت ملی نفت ایران به عرضه نفت در رینگ بین المللی می پردازد و آنطور که برنامه ریزی شده این عرضه هر ۲ هفته یکبار انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام/

عرضه نفت در بورس، برگ طلایی فعالیت‌های بورس انرژی در سال ۹۷

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار