۷ نشانه که می‌گوید به پارکینسون مبتلا شده‌اید

یک متخصص داخلی گفت: کندی حرکت که با آهسته شدن حرکت‌های روزانه برای فرد همراه است یکی از علائم پارکینسون است.

علی ارغوانی متخصص داخلی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علائم بیماری پارکینسون، اظهار کرد: لرزش دست‌ها یکی از علل رایج‌ در ابتلا به پارکینسون است؛ این عارضه اغلب در نقاطی بسیار محدود مانند یک انگشت یا یک دست آغاز می‌شود، اما با گذشت زمان این مشکل در تمام دست پخش شده و ممکن است در لب‌ها، پاها و یا زبان نیز مشاهده شود.

این متخصص اطفال گفت: کندی حرکت و آهسته شدن حرکت‌های روزانه از دیگر علائم پارکینسون است؛ حرکتی که با خشک شدن عضلات همراه است و اغلب از ناحیه پا‌ها و گردن آغاز می‌شود؛ در اثر این اختلال عضلات این نواحی بدن به‌شدت سفت می‌شوند، هنگامی که این مشکل عضلات ناحیه صورت را تحت تاثیر قرار دهد، ظاهر صورت فرد حالت خیره شدن پیدا خواهد کرد.


بیشتر بخوانید: نخستین علائم بیماری پارکینسون+ روش های جلوگیری از ابتلا


////

مشکلات گوارش یکی از علائم پارکینسون

ارغوانی ادامه داد: مشکلات گوارش از دیگر علائم پارکینسون است؛ در این حالت توانایی هضم غذا کاهش یافته و به این ترتیب سطح انرژی بدن کم می‌شود همچنین این شرایط احتمالاً با ایجاد یبوست برای فرد همراه خواهد بود.

وی افزود: افسردگی از دیگر علائم پارکینسون است. ابتلا به پارکینسون می‌تواند باعث تغییرات شیمیایی مغز شده و حالت افسردگی ایجاد کند؛ این شرایط می‌تواند یکی از علائم اولیه هشدار دهنده در ارتباط با ابتلا به پارکینسون باشد، همچنین فرد مبتلا دچار کاهش فشار خون خواهد شد، این شرایط می‌تواند با گیج شدن و غش کردن فرد همراه باشد.

////


بیشتر بخوانید: پارکینسون؛ بیماری خطرناک در کمین افراد بالای ۵۰ سال


حساسیت به دما از علائم پارکینسون

این متخصص داخلی تشریح کرد: افراد مبتلا به این بیماری ممکن است به دما حساس شود و احساس گرگرفتگی یا تعریق زیاد داشته باشند؛ برخی افراد در نتیجه این بیماری احساس سوزش و گرفتگی در عضلات پا‌های خود پیدا خواهند کرد،  همچنین ممکن است دچار مشکلات مربوط به حفظ تعادل شود، در نتیجه ابتلا به این بیماری فرد با از دست دادن هماهنگی بین عضلات و نیز کاهش قدرت تعادل خود مواجه می‌شود و این شرایط می‌تواند خطر زمین خوردن فرد را افزایش دهد.

ارغوانی یادآوری کرد: با گذشت زمان، علائم ایجاد شده به خاطر ابتلا به پارکینسون در بدن بیمار به‌ سادگی برای سایرین قابل تشخیص خواهد بود، به این ترتیب فرد با لرزش مداوم اندام‌ها، ایجاد خمیدگی در وضعیت بدن، حرکت آهسته در اعضای بدن و خیره شدن به یک فضای خالی مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار