اجرای ۱۶۰ فقره احکام قلع و قمع بنا در اراضی باغی و زراعی کشاورزی آذربایجان غربی

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از اجرای ۱۶۰ فقره احکام قلع و قمع و تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،مهدی سرخوش مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی،در حاشیه برگزاری مانور حافظان زمین در استان با بیان این مطلب اظهار کرد: در این راستا بیش از ۴ هکتار از اراضی باغی و زراعی که با تغییر کاربری مواجه شده بودند، به حالت اولیه بازگشت داده شدند.

سرخوش اضافه کرد: نظارت بر اراضی واگذار شده، حفظ اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیر مجاز از اهداف راه اندازی سامانه ارتباط مردمی حفاظت از اراضی کشاورزی در استان است که در یازده ماهه سال جاری ۶۹۶ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی شناسایی شده است که این میزان تغییر کاربری در اراضی کشاورزی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته که ۹۰۰ مورد شناسایی شده بود، در سایه تلاش مامورین گشت‌های حفاظت از اراضی و مشارکت بهره برداران کاهش یافته است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی همچنین با اعلام آمادگی ۱۷ تیم گشت حفاظت از کاربری اراضی کشاورزی سامانه ۱۳۱ در سطح استان بیان کرد: در ایام تعطیلات نوروزی، از ۲۹ اسفند ماه لغایت ۱۶ فروردین ماه ۹۸، این تیم‌ها به تعداد ۵۷۸ نفر روز با مشارکت نیروی انتظامی گشت زنی، دهگردشی و نظارت را انجام می‌دهند.

سرخوش، هدف از برگزاری این مانور را افزایش آگاهی عموم مردم در حفاظت از عرصه‌های کشاورزی و منابع طبیعی و آمادگی برای جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز و تصرفات در اراضی ملی و کشاورزی اعلام کرد و افزود: مردم در سراسر استان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی ۱۳۱ اطلاع رسانی کنند.

وی بر لزوم افزایش سطح اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم در خصوص راه اندازی این سامانه و اهداف آن از طریق رسانه استانی تاکید و اضافه کرد: در حال حاضر ظرفیت‌های قانونی برای بهره برداری اصولی از اراضی استان وجود دارد و این سازمان آماده همکاری با متقاضیانی است که از دستگاه‌های ذیربط برای فعالیت‌های قانونی خود مجوز دریافت کرده اند.

 

انتهای پیام/ت

اجرای برنامه های حفاظت از اراضی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.