معاون دریایی سازمان بنادر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هیچ مشکلی برای تردد کشتی های خارجی در بنادر ایران وجود ندارد

حق شناس گفت: هیچ مشکلی برای تردد کشتی‌های خارجی در بنادر ایران و کشتی‌های ایران در بنادر سایر کشور‌ها وجود ندارد.

عید/////////هیچ مشکلی  برای تردد کشتی های خارجی در بنادر ایران وجود نداردهادی حق شناس معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره محدودیت‌هایی که با اعمال مجدد تحریم‌های آمریکایی برای صنعت دریایی کشور ایجاد می‌شود، اظهار کرد: این دوره از تحریم‌ها بسیار متفاوت از دوره‌های قبل است و در این دوره، تحریم‌ها محمل قانونی و حقوقی ندارند.

وی با اشاره به تحریم‌های دوره قبل گفت: در دوره قبل ایران با تحریم‌های سازمان ملل و فصل هفتم شورای امنیت مواجه بود، اما این بار تنها تحریم‌های آمریکا و مساله ترجیح شرکت‌ها برای همکاری با ایران یا آمریکا مطرح است. آمریکا اعلام کرده است که اگر کشوری با ایران همکاری داشته باشد از سوی آمریکا مورد مجازات قرار می‌گیرد.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه در این دوره تحریم‌ها بحث منافع مطرح است، ادامه داد: در این دوره از تحریم‌ها تنها با مجازات یک طرفه آمریکا برای دور زدن تحریم‌ها مواجه هستیم و سازمان ملل و اروپایی‌ها همراه ترامپ نیستند.


بیشتر بخوانید:کاهش ۳۰ درصدی مبادلات بازرگانی در حوزه کشتیرانی/ شرکت های کشتیرانی توان مقابله با تحریم‌ها را دارند


حق شناس با بیان اینکه محدودیت‌های دریایی در این دوره از تحریم‌ها بسیار متفاوت از دوره‌های قبل است، گفت: به طور قطع کشتی‌ها می‌توانند از تحریم‌های دوره ترامپ راحت‌تر از دوره‌های قبل عبور کنند.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون  به لحاظ حقوقی و قوانین بین الملل هیچ مشکلی برای تردد کشتی‌های خارجی در بنادر ایران و کشتی‌های ایران در بنادر سایر کشور‌ها وجود ندارد، اظهار کرد: هیچ مشکلی برای ارتباط دریایی بین کشور‌ها وجود ندارد مگر اینکه یک کشوری بخواهد روابط خود را با ایران قطع کند وگرنه هیچ یک از قوانین بین المللی مانع از تردد کشتی‌ها بین بنادر ایران و بنادر خارجی نشده اند.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: تا کنون هیچ یک از بنادر خارجی اعلام نکرده است که بنادر ایران را تحریم می‌کند یا مانع از ورود کشتی های ایرانی به محدوده بندری خود می‌شود.

انتهای پیام/

کشتی‌ها می‌توانند از تحریم‌های دوره ترامپ راحت‌تر از دوره‌های قبل عبور کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار