توصیه‌های ایمنی برای چهارشنبه آخر سال

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز، توصیه‌های ایمنی چهارشنبه آخر سال به منظور جلوگیری از حوادث ناگوار ارائه داد.

توصیه‌های ایمنی برای چهارشنبه آخر سالآتش پاد علی تراب پور، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز با اشاره به نزدیک بودن چهارشنبه آخر سال و وقوع حوادث ناگوار در این شب، به ارائه توصیه‌های ایمنی در این خصوص پرداخت.

وی بیان داشت: لازم است در مراسم چهارشنبه آخر سال، والدین در تهیه وسایل آتش بازی بی خطر فرزندانشان را همراهی کرده و به کودکان اجازه ندهند به تنهایی از مواد آتش بازی و محترقه استفاده نمایند.

وی تاکید کرد: از نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش بازی به خصوص در منزل، زیر زمین، محل کار و ... جداً خودداری کرده و از حمل مواد محترقه و آتش گیر و انفجاری حتی به مقادیر بسیار کم، در جیب لباس و کیف پرهیز نمایید.

آتش پاد تراب پور اذعان داشت: در صورت نگهداری مواد آتش بازی، حتی کم خطر حتماً آن را در جای خشک و خنک نگهداری کنید، ضمن اینکه مواد آتش بازی (محترقه و انفجاری) را از محل‌هایی که مطمئن هستند خریداری کنید و این مواد را از دست فروشان تهیه نکنید.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز تصریح کرد: همیشه در مواقع آتش بازی جهت اطفاء حریق، آب، کپسول اطفاء حریق و حتی الامکان جعبه کمک‌های اولیه در دسترس باشد و از پرتاب کردن مواد آتش بازی (منفجره و محترقه) به طرف افراد دیگر پرهیز نمایید.

این مقام مسئول در ادامه اظهار داشت: هیچگاه مواد آتش بازی (منفجره و محترقه) را در ظروف شیشه‌ای یا فلزی قرار ندهید، زیرا در صورت انفجار ذرات شیشه یا فلز، به اطراف پرتاپ شده و سبب صدمات و خطرات جانی خواهد شد.

آتش پاد علی تراب پور بیان کرد: هیچگاه از الکل برای آتش گیری مواد استفاده نکنید، از آتش زدن لاستیک، هیزم، کارتن خالی و امثال آن چه در واحد‌های مسکونی و چه در معابر، کوچه و خیابان، پرتاب مواد آتش زا مانند؛ فشفشه و موشک بر روی درخت ها، بام و بالکن منازل که از عوامل عمده بروز آتش سوزی است جداً خودداری کنید.

وی در ادامه افزود: صاحبان فروشگاه‌های مواد شیمیایی و رنگ فروشی‌ها از فروش هر گونه مواد آتش زا و مواد شیمیایی به کودکان و نوجوانان خودداری کرده و افراد از ریختن مواد سریع الاشتعال مانند نفت، بنزین و ... بر روی مواد آتش گیر اجتناب کنند.

تراب پور با تاکید بر اینکه از قرار دادن ظروف تحت فشار از جمله کپسول، اسپری، حشره کش‌ها و ... بر روی آتش خودداری شود اذعان داشت: مراقب رفتار‌های خطرناک و ناهنجار باشید و در صورت لزوم مراتب را به واحد‌های گشتی نیروی انتظامی و یا پلیس ۱۱۰ اطلاع دهید.

وی بر خودداری از سوزاندن وسایلی، چون کپسول گاز، لاستیک و آمپول و استفاده از مواد آتش زا نظیر بنزین، الکل، کاربیت و مانند تاکید و تصریح کرد: از برپایی آتش حجیم و غیرقابل مهار و در معابر باریک و در نزدیکی پست‌های برق یا ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز و پارکینگ‌های عمومی پرهیز کنید.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز اظهار کرد: استفاده از مواد آتش بازی هرگز به طور کامل ایمن نیست، حتی در صورتی که مراقبت کامل صورت گیرد. حوادث نه تنها ممکن است برای کسانی که از آن استفاده می‌کنند به وجود آید، بلکه برای کسانی که این مواد را درست می‌کنند نیز ممکن است اتفاق بیفتد. پس از مکان‌هایی که از مواد محترقه در آن استفاده می‌شود دوری کنید. شما می‌توانید از عینک‌های محافظ یا حداقل عینک‌های طبی خود استفاده کنید.

این مقام مسئول در پایان گفت: در صورت بروز هرگونه حریق و یا حادثه ضمن حفظ خونسردی در اسرع وقت با شماره تلفن ۱۲۵ ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تماس گرفته و مراتب را با ذکر نوع حادثه و نشانی دقیق اطلاع دهید.

انتهای پیام/گ

لزوم رعایت نکات ایمنی در چهارشنبه سوری

برچسب ها: آتش نشانی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.