افزایش کرایه تاکسی در قزوین / اجرا از اردیبهشت ماه

اعضای شورای شهر قزوین با افزایش ۳۰ درصدی کرایه تاکسی در سال ۹۸ موافقت کردند.

سید منیره قوامی سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛گفت: براساس لایحه سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین و تصویب اعضای شورای اسلامی شهر کرایه تاکسی در سال جدید ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی افزود: این میزان افزایش البته در بعضی مسیر‌ها ۱۸ درصد و در بعضی دیگر تا ۳۲ درصد است.

قوامی گفت: کرایه تاکسی که در سال‌های گذشته از اواسط تابستان افزایش می‌یافت، در سال ۹۸ از ابتدای اردیبهشت اعمال خواهد شد.

قوامی با بیان این‌که در تدوین لایحه سال ۹۸ برای اولین بار پنج معیار برای تعیین افزایش تعرفه در نظر گرفته شده است گفت: بررسی افزایش تعرفه در ۱۲ شهر هم‌تراز، نظرخواهی از هزار راننده تاکسی به صورت اتفاقی و ۴۴ مسئول خط، نظرسنجی از ۲۰۰ شهروند به صورت مصاحبه حضوری با محوریت وضعیت افزایش لوازم یدکی و معیشتی خود مردم و بررسی هزینه_درآمد رانندگان تاکسی در تامین لایحه سال ۹۸ در نظر گرفته شده است.

عبدالرزاقی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر قزوین هم در جلسه تصمیم گیری درباره لایحه افزایش تعرفه تاکسی شهر قزوین گفت: اگر چه این افزایش، هزینه‌های راننندگان تاکسی را تامین نمی‌کند، اما درباره همین افزایش در رقابت با تاکسی‌های برخط نگرانی وجود دارد، اما در نهایت این لایحه به‌گونه‌ای تنظیم شده است که تاثیر منفی چندانی نداشته باشد.

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت‌ها در سال ۹۷، شهر‌های دیگر را بررسی و مشخص شد در اواسط سال ۹۷ بعضی از شهر‌ها یک مرحله افزایش داشته‌اند و در پایان سال هم همان شهر‌ها براساس گزارشی که در کمیسیون حمل و نقل ارائه شد، بار دیگر تعرفه‌های کرایه در بعضی از شهر‌ها ۳۰ درصد و برخی تا ۵۰ دردصد افزایش یافته است.

اسماعیل عرشیان مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین هم در این جلسه گفت: شورای اسلامی شهر قزوین در طی هفته‌های گذشته کمک کرد تا بر خلاف سال‌های گذشته که لایحه افزایش تعرفه، ما‌ه‌های تیر و مرداد تهیه و تدوین می‌شد، این لایحه قبل از اتمام سال کامل و برای تصمیم نهایی به صحن آورده شود.

وی افزود: مشکل سال‌های گذشته این بود که رانندگان تاکسی بدون ضابطه در سه ماهه ابتدای سال، از مردم کرایه‌های جدید دریافت می‌کردند؛ موضوعی که باعث می‌شد در کمیته انضباطی در این مورد از سوی شهروندان شکایت مطرح شود.

عرشیان ویژگی لایحه افزایش تعرفه تاکسیرانی سال ۹۸ را درنظر گرفته شدن دغدغه «پول خورد» دانست و گفت:  در این لایحه سعی شده است مبنای اختلاف  بین مسافر و راننده را  بر سر «پول خورد» که سالیان درازی است وجود دارد به حداقل برسد.
انتهای پیام/.

افزایش درصدی ۳۰ کرایه تاکسی از اریبهشت ماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار