مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری:

هیچ نگرانی بابت تامین گوشت مرغ وجود ندارد

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی با اشاره به برنامه‌های تنظیم بازار در آستانه نوروز گفت: هیچ نگرانی بابت تامین نیاز داخلی به گوشت مرغ در استان وجود ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمدرضا موفق مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری با بیان این که جای نگرانی برای تامین میوه شب عید مردم در استان وجود ندارد ، گفت: گوشت مرغ در قالب تنظیم بازار با قیمت ۱۲ هزار و ۸۵۰ تومان در مرغ فروشی‌ها در حال توزیع است.

وی افزود: برای توزیع میوه تنظیم بازار ۱۹۱ عامل صنفی در شهر‌ها و روستا‌ها تعیین شده است و یکی از تاکیدات استاندار تعیین نقاط در مراکز دهستان‌ها برای توزیع کالا‌های اساسی مانند گوشت و میوه است.

موفق گفت: گوشت مرغ تنظیم بازار به طور روزانه و دو تا سه و نیم برابر بیش از نیاز بازار، توزیع می‌شود. وی تصریح کرد: مردم نگران تامین گوشت مرغ نباشند و خرید خود را مدیریت کنند و با خرید بیش از مصرف مورد نیاز تقاضای کاذب در بازار ایجاد نکنند.

وی اظهار کرد: تمامی گوشت مرغ تنظیم بازار از کشتارگاه‌های استان تامین و با نظارت کامل به مرغ فروشی‌ها تحویل داده می‌شود و گوشت مرغ مازاد برای مصرف در رستوران ها، صنایع، هتل‌ها و  . . .  خارج از استان تامین می‌شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در راستای تنظیم بازار در ایام پایان سال، اظهار کرد: در این راستا، تمامی راهکار‌ها و تمهیدات در نظر گرفته شده است و هیچ نگرانی بابت تامین نیاز‌های شهروندان وجود ندارد.

موفق افزود: کالا‌های اساسی مانند مواد پروتئینی، خشکبار و امثال آن ، جزو ملزومات ویژه شهروندان هستند که ستاد تنظیم بازار استان تامین و تسهیل دسترسی به این کالا‌ها را برای مردم در دستور کار ویژه خود قرار داده است و در این راستا ۲ نمایشگاه بهاره در شهرستان‌های بجنورد و شیروان برپا و این اقلام با ۱۰ تا ۱۵ درصد پایین‌تر از قیمت جاری بازار در حال توزیع است.

موفق گفت: در قالب تنظیم بازار هم چنین ۳۳۰ تن شکر از محل مصارف خانوار از طریق فروشگاه‌های زنجیره ای ، شرکت‌های تعاونی کارکنان دولت و واحد‌های صنفی منتخب استان در حال توزیع است.

وی در ادامه به تامین ۳۰۰ تن شکر برای صنف آبنبات ریزان و قنادان استان با قیمت ۳ هزار تومان تحویل از کارخانه قند شیروان و ۲۱۵ تن سهمیه برای دیگر صنف‌های مرتبط اشاره کرد و افزود: ۱۵۰۰ تن سهمیه شکر تنظیم بازار دیگر بابت مصرف خانوار، صنف و صنعت نیز جذب شده است و در حال برنامه ریزی برای نحوه توزیع هستیم.

وی اظهار کرد: در قالب تنظیم بازار هم چنین ۲۵۰ تن برنج با قیمت‌های مصوب ۵ هزار و ۴۰۰ و ۴ هزار و ۳۰۰ تومان از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و شرکت‌های تعاونی دولت در حال توزیع است و ۱۴۰ تن برنج پاکستانی نیز از محل واردات بخش خصوصی توزیع شده است.

وی در ادامه گفت: برای رفاه حال مسافران و زائران ، کشیک‌های اتحادیه‌ها و صنف‌های مرتبط با طرح نوروزی پیش ینی شده است و به عنوان مثال پخت نانوایان کشیک تا ساعت ۲۱ ادامه دارد و توزیع در برخی نانوایی‌ها تا ساعت ۱۲ برقرار است.

موفق در ادامه به طرح‌های ویژه نظارتی نوروزی هم اشاره کرد و افزود: گروه‌های نظارت بر روند توزیع کالا‌های تنظیم بازار در مراکز مختلف در ایام تعطیل و غیرتعطیل پیش بینی شده است. هم چنین اتحادیه‌های صنفی مکلف به نصب بنر برای اعلام شماره ۱۲۴ برای دریافت گزارش‌ها و شکایات مردمی در مسیر‌های پرتردد شده اند و شماره تماس ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان در کلیه شهر‌های کشور آماده دریافت گزارش‌ها و شکایات مردمی در مورد تخلفات است.

انتهای پیام / ب

برای توزیع میوه تنظیم بازار ۱۹۱ عامل صنفی در خراسان شمالی تعیین شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.