خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛

سفر رئیس‌جمهور برزیل به آمریکا برای زدن مُهر تایید بر یک اتحاد محافظه‌کارانه

رئیس‌جمهور برزیل که به آمریکا سفر کرده است تصمیم دارد از این طریق به تحکیم روابط دو کشور کمک کند.

سفر رئیس‌جمهور برزیل به آمریکا برای زدن مُهر تایید بر یک اتحاد محافظه‌کارانهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ژاییر بولسونارو» رئیس‌جمهور برزیل به آمریکا سفر کرد و قرار است در این سفر برای زدن مُهر تایید بر یک اتحاد محافظه‌کار، تقویت روابط اقتصادی و افزایش فشار بر ونزوئلا با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دیدار کند.

بولسونارو روز یکشنبه ساعت پانزده و چهل دقیقه به وقت محلی به پایگاه هوایی «اندروز» در حوالی واشنگتن رسید. این نخستین سفر خارجی بولسونارو از زمان به قدرت رسیدن در اول ژانویه سال جاری برای دیداری دو جانبه است. وی پیشتر در نشست اقتصادی داووس در سوئیس شرکت کرده بود.

در این سفر شش وزیر برزیلی از جمله «ارنستو آراجو» وزیر امور خارجه، «پائولو گدس» وزیر اقتصاد و «سرجیو مورو» وزیر دادگستری و امنیت بولسونارو را همراهی می‌کنند. «ادواردو بولسونارو» پسر رئیس‌جمهور راستگرای افراطی برزیل و نماینده فدرال این کشور که نقش عمده‌ای در نزدیکی روابط میان برزیل و محافظه‌کاران افراطی آمریکا ایفا کرد نیز به واشنگتن سفر کرده است.

بولسونارو که همواره دونالد ترامپ را تحسین کرده است در پیامی توئیتری از اهمیت حیاتی که این دیدار برایش دارد، سخن گفته است. وی در این پیام نوشت برای نخستین بار پس از مدت‌ها یک رئیس‌جمهور برزیلی که مواضع ضد آمریکایی ندارد به واشنگتن آمده است. این سرآغاز یک اتحاد برای آزادی و شکوفایی است که برزیل همواره به دنبال آن بود.

پیش از سفر بولسونارو به واشنگتن، «اوتاویا دو رگو باروس» سخنگوی ریاست جمهوری برزیل اعلام کرد این سفر نشان دهنده اولویتی است که دولت برزیل برای ایجاد یک ارتباط مستحکم با آمریکا قائل است.

بنابر اعلام کاخ سفید، بولسونارو قرار است روز سه شنبه با ترامپ دیدار کند. پیش از آن وی قرار است با «لوئیس آلماگرو» دبیرکل سازمان کشور‌های آمریکایی که مقر آن در واشنگتن است، دیدار کند. وی همچنین در چندین مجمع اقتصادی نیز شرکت خواهد کرد.

روز یکشنبه حدود پنجاه نفر در برابر کاخ سفید و در اعتراض به سفر بولسونارو به آمریکا تظاهرات کردند. تظاهرکنندگان پلاکارد‌هایی با مضمون "بولسونارو قاتل" و "لولا را آزاد کنید" با اشاره با لولا داسیلوا، رئیس جمهور سابق برزیل که به اتهام فساد مالی در زندان است، در دست داشتند.

قرار است یکی از موضوعات اصلی دیدار میان بولسونارو و ترامپ بحران ونزوئلا باشد. ترامپ و بولسونارو قرار است در این دیدار بار دیگر بر مواضع سختگیرانه خود در برابر نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا تاکید کنند. آمریکا که خواستار کناره گیری مادورو از قدرت است در راس پنجاه کشوری قرار دارد که خوان گوایدو رئیس پارلمان این کشور را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت شناخته اند. برزیل نیز از جمله این کشورهاست.

بولسونارو و ترامپ همچنین قرار است در مورد تدابیری در جهت تقویت تجارت دوجانبه و امکان ورود برزیل به سازمان همکاری و توسعه اقتصادی رایزنی کنند. بولسونارو پس از این سفر به شیلی خواهد رفت و در پایان ماه مارس نیز سفری به سرزمین‌های اشغالی خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار