افزایش میزان حجم بارش‌ها در خوزستان

معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: آمار بارندگی بیانگر افزایش میزان حجم بارش به بیش از ۲۲۰ درصد و ۵۰ درصد نسبت به بارش متوسط مشابه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، هوشنگ حسونی زاده، معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان بیان داشت: آمار بارندگی بیانگر افزایش میزان حجم بارش به نسبت بیش از ۲۲۰ درصد و ۵۰ درصد نسبت به بارش متوسط مشابه است.

وی بیان کرد: میزان آورد سد‌های استان تاکنون بیش از ۲۰ میلیارد متر مکعب بوده که نسبت به سال گذشته شاهد ۵ برابر بودن آن هستیم.

حسونی زاده افزود: رتبه‌بندی آب ورودی در سد کرخه سوم که نسبت به دوران اتفاق افتاده، سد در رتبه پنجم و کلیه سد‌های استان نیز در ۴۰ سال گذشته رتبه سوم را برخوردار هستند.

معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان ادامه داد: ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلبون متر مکعب از سیلاب‌های مقطع بوده و از این میزان ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون یا ۷۲ درصد بوده است و تلاش‌ها در جهت به حداقل رساندن ضرر‌ها از طریق تعهد و امکانات هستیم.

حسونی زاده گفت: عمده سد‌ها در ۲ ماه نخست نرمال و کمی بالاتر هستند که افزایش حجم ورودی به داخل مخازن پیش‌بینی می‌شود که باید دقت عمل داشته باشیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: میزان بارش در حوزه کرخه از ۱۲ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ماه ۵۷ میلی متر و کارون بزرگ نیز ۵۱ میلی‌متر پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان گفت: از بیش از ۲۱ میلیارد ورودی ۱۷.۵ میلیارد در مخازن سد‌ها کنترل شده که در تابستان و پاییز برای مقاصد مختلف کشاورزی و شرب استفاده شود.

انتهای پیام/م

پیش بینی افزایش حجم ورودی آب به داخل مخازن سد ها

برچسب ها: آب و هوا ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.