کشته و زخمی شدن چند نفر بر اثر تیراندازی در هلند

رسانه‌های محلی هلند از وقوع تیراندازی در شهر اوترخت و کشته و مجروح‌ شدن چند نفر در این حادثه که احتمال می‌رود تروریستی باشد، خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های محلی هلند از وقوع تیراندازی در شهر اوترخت این کشور خبر دادند.

برخی منابع گزارش دادند دو فرد  مسلح  مسافران حاضر در ایستگاه قطار شهری در اوترخت را به رگبار بستند. مقامات پلیس هلند می‌گویند دست‌کم ۹ نفر در این حادثه زخمی شدند و یک نفر نیز جان خود را از دست داده است.

زخمی شدن چند نفر بر اثر تیراندازی در هلند

نخست‌وزیر هلند با بیان اینکه تحقیقات درباره این واقعه در جریان است، افزود احتمال «تروریستی‌» بودن این حادثه وجود دارد. پس از وقوع تیراندازی، نخست وزیر هلند با اعضای دولت نشست بحران تشکیل داد.

مقامات هلند سطح تهدید تروریستی را در اوترخت به بالاترین میزان افزایش داده‌اند. اقدامات امنیتی در فرودگاه‌های هلند و اماکن عمومی پس از وقوع تیراندازی در شهر اوترخت تشدید شده است.

یگان مبارزه با تروریسم ساختمانی را که تصور می‌شود عامل تیراندازی اوترخت هلند در آن حضور دارد، محاصره کرده است. برخی منابع رسانه‌ای اعلام کردند عامل حمله هم‌دست داشته و شخصی در یک خودرو در انتظار وی بوده است.

زخمی شدن چند نفر بر اثر تیراندازی در هلند

زخمی شدن چند نفر بر اثر تیراندازی در هلند

پلیس از تمام شهروندان اوترخت خواست هوشیار باشند و از خانه و محل کار خود خارج نشوند. تمام مساجد اوترخت نیز به منظور پیشگیری از هرگونه حادثه‌ای بسته شده‌اند. همچنین مدارس و دانشگاه‌های این شهر تعطیل شده است.

پلیس هلند از شناسایی عامل تیراندازی شهر اوترخت خبر داد. به گفته پلیس، او فردی ۳۷ ساله به ‌نام «گوکمان تانیس» و تبعه ترکیه است. یک تاجر ترکیه‌ای که در اوترخت زندگی می‌کند به «بی‌بی‌سی ترک» گفت تانیس، عامل حمله چند سال پیش در چچن حضور و ارتباط‌هایی با گروه تروریستی «داعش» داشته است.

کشته و زخمی شدن چند نفر بر اثر تیراندازی در هلند

در تازه‌ترین خبر، شهردار اوترخت کشته شدن ۳ نفر و زخمی شدن ۹ تن را بر اثر حادثه تیراندازی در این شهر تایید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
داعش دست خود حامیانش را گاز می گیرد. خیلی خوبه
آخرین اخبار