پایش آفت سرخرطومی حنایی خرما در منوجان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان منوجان گفت:تاکنون سطحی بالغ بر ۳ هزار هکتار از نخیلات منطقه منوجان ردیابی و مبارزه صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، کوروش امیر میجانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان منوجان گفت: عملیات ردیابی و پایش آفت قرنطینه‌ای سرخرطومی حنایی خرما در شهرستان منوجان بیش از ۱۸ ماه است که به صورت تله گذاری و پایش‌های روزانه توسط کارشناسان خبره انجام می‌گیرد.

وی افزود: در ادامه عملیات تیمار و امحا درختان آلوده با استفاده از سم تبخیری فسفید آلومینیوم و مالاتیون به صورت گاز دهی تنه درخت آلوده بر علیه تمامی مراحل سیکل زندگی آفت به صورت مکانیکی صورت می‌گیرد.

امیر میجانی تصریح کرد: جهت پایین آوردن جمعیت آفت و افزایش سرعت عمل و کاهش هزینه‌ها مبارزه با لارو‌های موجود در تنه درخت آلوده با تزریق سم سیستمیک سیوانتو به میزان ۸۰ سی سی برای هر درخت به صورت کاملا آزمایشی به عنوان یک روش تکمیلی و کاملا جدید در مدیریت جهاد کشاورزی منوجان صورت گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان منوجان گفت: تاکنون سطحی بالغ بر ۳۰۰۰ هکتار از نخیلات منطقه منوجان ردیابی و مبارزه صورت گرفته است.
انتهای پیام /ی

مبارزه با افات در منوجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار