رئیس ستاد اعتکاف استان قم عنوان کرد؛

از ۱۰۶ کشور جهان در مراسم معنوی اعتکاف در قم ثبت نام کردند/امسال ۱۶هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف پذیرفته شدند

حجت الاسلام تکیه ای گفت:امسال۲۲ هزار نفر برای حضور در اعتکاف ثبت‌نام کرده بودند که۱۶هزار نفر پذیرفته‌شده‌اند، امسال از ۱۰۶کشور جهان در مراسم اعتکاف استان قم شرکت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا تکیه‌ای رئیس ستاد اعتکاف استان قم عصر امروز در جلسه شورای اداری که در تالار معصومیه فرمانداری برگزار شد،گفت:ارائه گزارش اعتکاف قم در برنامه شورای اداری استان نشان از اهمیت و توجه این مسئله در بین مسئولان استانی است.

تکیه‌ای با اشاره به اهمیت مراسم اعتکاف در بین مراجع معظم تقلید و مقام معظم رهبری تصریح کرد: به گفته مقام معظم رهبری، مراسم معنوی اعتکاف یکی از رویش‌های مهم انقلاب اسلامی است. اگر سیاست و دیانت با یکدیگر همراه نشود ممکن بوده انسان از قعر جهنم سر دربیاورد.

رئیس ستاد اعتکاف استان قم تأکید کرد:امسال۲۲ هزار نفر برای حضور در اعتکاف ثبت‌نام کرده بودند که ۱۶ هزار نفر پذیرفته‌شده‌اند. امسال از ۱۰۶ کشور جهان در مراسم اعتکاف استان قم شرکت می‌کنند.

رئیس ستاد اعتکاف استان قم با بیان اینکه ۲۲ مسجد در شهر قم آماده برگزاری آیین اعتکاف بوده که در این مساجد بیش از ۳۰۰ برنامه متنوع فرهنگی و معرفت افزایی پیش‌بینی‌شده است،بیان کرد: در پنج هزار و ۵۰۰ مسجد سراسر کشور مراسم معنوی اعتکاف برگزار می‌شود که بخش مهمی از این معتکفان را جوانان تشکیل می‌دهند.

وی ابراز کرد: با تبدیل پنج هزار مترمربع از مصلای قدس قم به‌عنوان مسجد، ۲ هزار تن به ظرفیت پذیرش اعتکاف در بخش برادران استان افزوده شد، سال قبل ظرفیت اعتکاف قم ۱۴ هزار نفر بود که امسال به ۱۶ هزار نفر رسیده است.

وی با اشاره به استقبال ویژه بانوان قمی برای حضور در مراسم اعتکاف یادآورشد: نزدیک به ۴ هزار نفر از خواهران داوطلب حضور در اعتکاف قم، به دلیل کمبود محل اعتکاف در نوبت قرعه‌کشی قرار گرفتند.

‌انتهای پیام/ ح

۱۶ هزار نفر در مراسم اعتکاف قم پذیرفته شدند‌

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار