عریقات: پایان اشغالگری اسرائیل، ضامن امنیت و ثبات منطقه است

دبیرکل اجرائی سازمان آزادیبخش فلسطین گفت: پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی عامل تضمین کننده امنیت و ثبات منطقه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری فلسطین (وفا)،  صائب عریقات، دبیرکل اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین تصریح کرد پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی عامل تضمین کننده امنیت و ثبات منطقه است.

 صائب عریقات در دیدار با تینا اسمیت، سناتور زن دموکرات آمریکایی اعلام کرد، راه حل تشکیل دو کشور و پایان دادن به اشغال فلسطین از سال ۱۹۶۷ مطرح شده و تنها راه حل تضمین کننده امنیت و ثبات منطقه است. اسرائیل به عنوان رژیم اشغالگر باید شیوه و سیاست‌های غیرقانونی خود را تغییر دهد و براساس قوانینی بین المللی و توافقنامه‌های امضا شده عمل کند.

عریقات گفت: رهبران فلسطینی معتقدند دولت آمریکا در روند صلح صلاحیت ندارد، زیرا با کودتا علیه قوانین بین المللی خودش را در نظام بین المللی به انزوا کشانده است.

او اقدامات غیرقانونی و یکجانبه دولت ترامپ را عامل ناامنی و بی ثبات در کل منطقه و جهان توصیف کرد.

عریقات گفت: دولت آمریکا ما را متهم می‌کند که طرحش را رد می‌کنیم. اما ما نمی‌دانیم آن‌ها از چه طرحی سخن می‌گویند. آن‌ها اساساً هیچ طرحی به ما نداده‌اند. البته ما هرگونه طرحی را که ناقض حقوق ملت‌مان باشد و بر پایه قوانین بین المللی نباشد رد می‌کنیم. ما هرگونه اقدام یکجانبه دولت آمریکا را که در حمایت از اسرائیل باشد، از جمله به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، انتقال سفارتخانه آمریکا به قدس، کنار گذاشتن پرونده قدس و آوارگان، توقف کمک به آنروا و بیمارستانها، توقف کمک‌های بشردوستانه، حمایت از شهرک سازی‌ها و تعطیلی دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین در واشنگتن رد می‌کنیم.

عریقات از سناتور اسمیت خواست برای حمایت از راه حل تشکیل دو کشور و تشکیل کشور فلسطین در مرز‌های ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی و تلاش برای دستیابی به راه حلی عادلانه برای مسئله آوارگان فلسطینی بر اساس قطعنامه ۱۹۴ سازمان ملل متحد اقدام جمعی صورت گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار