آخرین آمار مصدومان و قربانیان چهارشنبه سوری ۹۷/ ۲ نفر جان باختند

شما می‌توانید رویداد‌های چهارشنبه سوری سال ۹۷ را در این گزارش خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، شما می‌توانید رویداد‌های چهارشنبه سوری سال ۹۷ را در این گزارش خبری بخوانید.

این گزارش در بیمارستان 15 خرداد تهران وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهیه شده است.

۴ سال پیش
دومین قربانی چهارشنبه سوری ۹۷

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: یک نوجوان ۱۵ ساله بر اثر انفجار مواد محترقه در ساعت ۲۲ و ۳۶ دقیقه در شهر اندیشمک خوزستان جان خود را از دست داد.

۴ سال پیش
آخرین وضعیت مصدومان چهارشنبه سوری امسال از زبان رئیس اورژانس

رئیس اورژانس کشور در حاشیه بازدید از بیمارستان مطهری در جمع خبرنگاران گفت: تعداد مصدومان حوادث چهارشنبه سوری امسال نسبت سال گذشته حدود ۷۲ درصد کاهش داشته است.

۴ سال پیش
انتقال تکنسین حادثه دیده به بیمارستان خاتم الانبیا با دستور دکتر کولیوند

با دستور رئیس سازمان اورژانس کشور تکنسین موتورلانس جهت پیگیری روند درمان به بیمارستان خاتم الانبیا انتقال یافت.

آخرین آمار مصدومان و قربانیان چهارشنبه سوری ۹۷/ اولین فوتی در زنجان

۴ سال پیش
۲۰ مصدوم در بیمارستان فارابی بستری شدند

آرش میر محمد صادقی معاون درمان بیمارستان فارابی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: آمار مصدومین مراجعه کننده در بیمارستان فارابی به ۱۰۵ نفر رسید که اغلب آنها به صورت سرپایی مداوا و مرخص شدند اما در مجموع ۲۰ نفر بستری داشتیم که ۱۴ نفر از آنها سریعاً به اتاق جراحی اعزام شدند.

۴ سال پیش
آمار مصدومان چهارشنبه سوری تا ساعت ۲۳

صابریان مسئول کمیته چهارشنبه سوری وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره جزئیات حوادث چهارشنبه سوری گفت: تا ساعت ۲۳ امشب ۱۵۰۹ نفر بر اثر حوادث در کل کشور مصدوم شده‌اند که از این تعداد، ۱۵۰ نفر بستری در بخش عادی و ۴ نفر بستری در بخش ویژه، ۱۰۶۷ نفر به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

مسئول کمیته چهارشنبه سوری وزارت بهداشت گفت:متاسفانه یک نوجوان ۱۶ ساله بر اثر انفجار مواد محترقه در زنجان جان خود را از دست داد.

وی گفت: از این تعداد ۳۸۵ دچر سوختگی درجه ۲ یا ۳ شدند و ۱۰۷ نفر دچار قطع عضو شده‌اند و همچنین ۴۵۳ نفر از مصدومان از ناحیه چشم آسیب دیده‌اند.

۴ سال پیش
بستری ۵ نفر به دلیل سوختگی‌های ناشی از حوادث چهارشنبه سوری

معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت با اشاره به آمار مصدومان حادثه چهارشنبه سوری به تشریح اقدامات درمانی ویژه آن پرداخت.

۴ سال پیش

وزیر بهداشت گفت: بنابر بررسی‌های انجام شده تا به این لحظه آمار تلفات چهارشنبه سوری نسبت به سال گذشته ۷۵ درصد کاهش یافت.

۴ سال پیش

تصاویر این گزارش در بیمارستان شهید مطهری تهران ثبت شده است.

۴ سال پیش
یک فوتی و ۷۵۰ مصدوم تا ساعت ۲۲

صابریان مسئول کمیته چهارشنبه سوری وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  آمار مجروحان در کشور از ابتدای اسفند ماه تا ساعت ۲۱ امشب را ۲ کشته و ۱۰۷۱ نفر مصدوم اعلام کرد.

وی ادامه داد: در کل کشور از ابتدای امروز تا ساعت ۲۲، یک نفر کشته و ۷۵۰ نفر مصدوم شدند.

۴ سال پیش
آخرین آمار حوادث چهارشنبه سوری ۹۷

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ستاد مرکزی وزارت بهداشت آمار حوادث چهارشنبه سوری را تا ساعت ۲۱ در سرتاسر کشور به شرح زیر اعلام کرد:

تعداد کل مصدومان ۳۴۳ نفر که ۲۷۶ نفر مرد و ۶۷ نفر زن

تعداد افراد بستری در بخش عادی ۳۸ نفر

تعداد افراد بستری در بخش ویژه یک نفر

تعداد درمان سرپایی ۲۱۸ نفر

تعداد بریدگی و خراشیدگی ۱۲۳ نفر

تعداد قطع عضو ۳۲ نفر

تعداد سوختگی درجه یک، ۸۰ نفر

تعداد سوختگی درجه دو، ۷۶ نفر

تعداد سوختگی درجه سه، ۲۳ نفر

تعداد شکستگی پنج نفر

تعداد افراد با سایر مصدومیت‌ها ۵۷ نفر

گفتنی است؛ تا ساعت ۲۱ تنها یک مورد فوتی از زنجان گزارش شده است.

از این تعداد ۹۱ درصد مصدومان آقایان و ۹ درصد بانوان هستند.

همچنین تا ساعت ۲۱ ،۹۸ مورد آسیب چشمی از سرتاسر کشور گزارش شده است.

۴ سال پیش

نمکی با اشاره به کاهش حوادث و مصدومان چهارشنبه سوری از فوت یک جوان زنجانی خبر داد.

۴ سال پیش
انتقال دو مصدوم با اورژانس به بیمارستان فارابی

سید مصطفی موسوی نماینده سازمان اورژانس کشور در بیمارستان فارابی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  گفت:  لحظاتی پیش آقای ۴۰ ساله که از ناحیه چشم چپ و ۳۳ ساله که از ناحیه چشم راست دچار آسیب دیدگی شده بود به بیمارستان منتقل شدند.

وی ادامه داد: همچنین پسر ۱۵ ساله ای که از ناحیه هر دو چشم به شدت دچار آسیب دیدگی شده بود به بیمارستان منتقل شدند تا خدمات درمانی روی او انجام شود.

آخرین آمار مصدومان و قربانیان چهارشنبه سوری ۹۷/ اولین فوتی در زنجان

۴ سال پیش
مراجعه سه مصدوم به بیمارستان مطهری
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، خانم ۴۰ ساله ساعت ۲۱:۲۷ دقیقه وارد بیمارستان شد، این خانم بر اثر حرارت شعله الکل از ناحیه دست ها و صورت مصدوم شده است و فرزند شش ساله او از ناحیه دست دچار سوختگی شده است.

یک دختر ۱۳ ساله و‌یک مرد ۴۵ ساله ساعت ۲۱:۳۳ دقیقه وارد بیمارستان شدند که این دختر ۱۳ ساله از ناحیه گردن و مرد ۴۵ ساله از ناحیه دست مصدوم شده اند.

۴ سال پیش
بستری پنج مصدوم چشمی برای جراحی در بیمارستان فارابی

آرش میر محمد صادقی معاون درمان بیمارستان فارابی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت مصدومان چهارشنبه سوری تا به این لحظه اظهار کرد: خوشبختانه تا به این لحظه تعداد مراجعه‌کنندگان و مصدومان جدی که بستری یا برای جراحی آماده شده‌اند کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

وی ادامه داد: تا به این لحظه بیمارستان فارابی ۳۷ بیمار را پذیرش کرده است که از این بین ۳۲ بیمار به صورت سرپایی مداوا شدند و پنج بیمار که علاوه بر آسیب های سطحی آسیب های جدی به چشم آنها وارد شده بود و برای انجام جراحی آماده و بستری شدند.

میر محمد صادقی بیان کرد: اورژانس بیمارستانی و پیش بیمارستانی در همه مراکز در آماده باش کامل قرار دارد و امیدوار هستیم که با همین روند مصدومان کمتری به همراه داشته باشیم.

۴ سال پیش
کاهش چشمگیر مصدومان چهارشنبه سوری در بیمارستان فارابی

معاون درمان بیمارستان فارابی از کاهش چشمگیر مراجعات ناشی از حوادث چهارشنبه سوری خبر داد.

آخرین آمار مصدومان و قربانیان چهارشنبه سوری ۹۷/ اولین فوتی در زنجان

۴ سال پیش
یک کشته و ۳۴۳ نفر مصدوم تا ساعت ۲۱

صابریان مسئول کمیته چهارشنبه سوری وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کل مصدومان در کشور از ابتدای اسفند ماه تا ساعت ۲۱ امشب را ۲ کشته و ۶۱۵ مصدوم اعلام کرد.

صابریان ادامه داد: آمار مصدومان در کل کشور از ابتدای امروز تا ساعت ۲۱ امشب، یک کشته و ۳۴۳ نفر مصدوم اعلام شده است.

۴ سال پیش
انفجار مواد محترقه جان یک نوجوان را گرفت

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حوالی ساعت ۲۱ امشب فوت یک نفر در شهرستان زنجان بر اثر انفجار مواد محترقه اعلام شد.

این فرد یک نوجوان ۱۶ تا ساله بود که بر اثر انفجار مواد محترقه جان خود را از دست داد.

۴ سال پیش
کاهش ۹۰ درصدی مصدومان حوادث چهارشنبه سوری در کشور
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کولیوند رئیس اورژانس کشور با اشاره به آمادگی اورژانس برای درمان مصدومان حوادث چهارشنبه سوری از کاهش ۹۰ درصدی تعداد مصدومان خبر داد.

وی افزود: تا به این لحظه تعداد ۱۲۰ نفر به مراکز درمانی سراسر کشتر مراجعه کرده اند که از این تعداد ۲۸ مصدوم بستری شده اند و متاسفانه در شهر ارومیه دست چپ یک جوان ۲۰ ساله قطع شده است.

کولیوند گفت: من امیدوارم والدین مراقب نوجوانان و جوانان خود باشند تا این چند ساعت به خوبی بگذرد.

آخرین آمار مصدومان و قربانیان چهارشنبه سوری ۹۷

۴ سال پیش
مصدومیت یک کودک و نوجوان از ناحیه دست و پا

یک کودک ۸ ساله و یک نوجوان ۱۸ ساله وارد بیمارستان‌ شهید مطهری شدند.

نوجوان ‌۱۸ ‌ساله براثر انفجار نارنجک و‌ کودک ۸ ساله براثر ترقه مصدوم شده اند و این نوجوان ۱۸ ساله از ناحیه پا و کودک ۸ ساله از ناحیه دست راست مصدوم شده است.

۴ سال پیش

مصدومان حادثه چهارشنبه سوری از ماجرای مصدومیتشان در جریان حوادث امشب سخن گفتند.

۴ سال پیش
آمار مصدومان چهارشنبه سوری در پایتخت

سید رضا معتمدی معاون فنی و عملیاتی اورژانس تهران  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین آمار مصدومان مراسم چهارشنبه سوری در استان تهران اظهار کرد: آمار مصدومین منتقل شده با اورژانس در حوادث چهارشنبه سوری تا ساعت ۸ امشب به ۱۸ مصدوم در شهر تهران و ۲۸ مصدوم در استان تهران رسیده است.

۴ سال پیش

 سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ از اقدامات پلیس پایتخت در چهارشنبه آخر سال خبر داد.

۴ سال پیش
مصدومیت ۱۵۵ نفر تا ساعت ۲۰

صابریان مسئول کمیته چهارشنبه سوری وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،کل مصدومان در کشور از ابتدای اسفند ماه تا ساعت ۲۰ امشب را ۴۳۳ را اعلام کرد.

وی گفت: آمار مصدومان در کل کشور از ابتدای امروز تا ساعت ۲۰، ۱۵۵ نفر است.

آخرین آمار مصدومان و قربانیان چهارشنبه سوری ۹۷

۴ سال پیش
بستری دختر ۶ ساله براثر شدت جراحات

سید مصطفی موسوی نماینده سازمان اورژانس کشور در بیمارستان فارابی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دقایقی پیش دو پسر ۱۶ و ۱۳ ساله که به صورت سطحی دچار سوختگی و آسیب دیدگی شده بودند به این مرکز مراجعه کردند.

وی با اشاره به مراجعه دختر بچه ۶ ساله به بیمارستان ادامه داد: کودک به دلیل شدت مصدومیت و برای انجام اقدامات درمانی در بیمارستان بستری شد.

۴ سال پیش
عابران پیاده قربانیان چهارشنبه سوزی

سید مصطفی موسوی نماینده سازمان اورژانس کشور در بیمارستان فارابی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: لحظاتی پیش یک پسر بچه ۱۱ ساله ای که از ناحیه پلک دچار آسیب دیدگی شده بود به این مرکز مراجعه کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه تا به این لحظه بیشتر مصدومان استفاده کنندگان مواد محترقه نبودند و در هنگام همراهی با خانواده یا عبور از خیابان دچار آسیب دیدگی شدند.

۴ سال پیش
مصدومیت ۱۱۹ نفر تا ساعت ۱۹:۳۰

صابریان مسئول کمیته چهارشنبه سوری وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در کل مصدومان در کشور از ابتدای اسفند ماه تا ساعت ۱۹:۳۰ امروز را ۳۹۹ نفر اعلام کرد.

وی ادامه داد: آمار مصدومان در کل کشور از ابتدای امروز تا ساعت ۱۹:۳۰، ۱۱۹ نفر است.

۴ سال پیش
حوادث چهارشنبه سوری تا این لحظه ۵۷ مصدوم برجای گذاشت

صابریان مسئول کمیته چهارشنبه سوری وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، آمار مصدومان چهارشنبه سوری کل کشور تا این لحظه را اعلام کرد.

به گفته وی تا ساعت ۱۸ امروز تعداد مصدومان چهارشنبه سوری در کل کشور ۵۷ نفر است که ۹۵ درصد مرد و ۵ درصد زن هستند.

وی افزود: از این تعداد در حال حاضر ۱۲ نفر در بخش عادی، یک نفر در بخش ویژه بستری و همچنین ۲۸ نفر به صورت سرپایی درمان شدند و ۱۳ نفر دچار بریدگی و خراشیدگی و ۸ نفر دچار قطع عضو شدند.

۴ سال پیش
آمار تلفات چشمی بیمارستان فارابی به پنج نفر رسید

سید مصطفی موسوی نماینده سازمان اورژانس کشور در بیمارستان فارابی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  اظهار کرد: با دو مصدوم اضافه شده آمار کلیه تلفات ناشی از حوادث چهارشنبه سوری تا به این لحظه به پنج نفر رسید.

وی افزود: ساعتی پیش یک کودک سیزده ساله و یک آقای ۳۲ ساله که دچار مصدومیت سطحی در ناحیه پلک و چشم شده بودند به این مرکز مراجعه و پس از اقدامات درمانی ترخیص شدند و یک آقای ۲۶ ساله که شرایط حاد تری داشت در حال حاضر در این مرکز بستری است.

۴ سال پیش
مصدومیت چشمی ۲ نفر بر اثر انفجار

سید مصطفی موسوی نماینده سازمان اورژانس کشور در بیمارستان فارابی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: تا به این لحظه ای دو مصدوم که یکی از آنها پسر ۱۲ ساله و دیگری یک آقای ۴۰ ساله بود که به این مرکز درمانی مراجعه کردند.
وی ادامه داد: هر دو معصوم از ناحیه چشم چپ بر اثر انفجار مواد محترقه دچار آسیب شده بودند که در حال حاضر تحت درمان قرار گرفتند.

۴ سال پیش
مصدومیت ۲ نفر از ناحیه چشم چپ

سید مصطفی موسوی نماینده سازمان اورژانس کشور در بیمارستان فارابی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: تا این لحظه‌ ۲ مصدوم یک پسر ۱۲ ساله و  یک آقای ۴۰ ساله به این مرکز درمانی مراجعه کرده اند.

وی ادامه داد: هر ۲ مصدوم از ناحیه چشم چپ بر اثر انفجار مواد محترقه دچار آسیب شده بودند که در حال حاضر تحت درمان قرار دارند.

آخرین آمار مصدومان و قربانیان چهارشنبه سوری ۹۷

۴ سال پیش
بستری ۲ کودک در بیمارستان شهید مطهری

دهمرده‌ای رئیس بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری با اشاره به آمادگی پرسنل بیمارستان برای مراسم چهارشنبه سوری گفت: تاکنون ۲ کودک در بیمارستان مطهری بستری شدند.

آخرین آمار مصدومان و قربانیان چهارشنبه سوری ۹۷

۴ سال پیش
۵۰۰ مامور اورژانس در تهران آماده باش هستند

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور اظهار کرد: ۵۰۰ نفر از نیروهای عملیاتی اورژانس در قالب ۱۹۷ اکیپ برای شب چهارشنبه سوری در تهران آماده باش هستند و مرکز هدایت عملیات و بحران وزارت بهداشت نیز برای این شب آمادگی کامل دارد.

سخنگوی اورژانس کشور گفت: حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری در کشور از اول تا کنون ۲۸۶ نفرمصدوم داشته است که ۲۵۸ نفر مرد و ۲۸ نفر زن هستند. از این تعداد ۳۸ ‏نفر تاکنون بستری شدند که ۳ نفرشان در بخش‌های ویژه بستری هستند.۱۷۱ نفر سرپایی درمان شدند.

خالدی درباره تعداد مصدومان حوادث شب چهارشنبه سوری در سال ۹۶ گفت: سال گذشته ۴ هزار و ۷۹۹ نفر مصدوم شدند که ۳ هزار و ۷۷۵ نفر مرد و هزار و ۲۴ نفر زن بودند. همچنین ۳۴۰ نفر سال گذشته بستری شدند که ۱۴ نفر در بخش‌های ویژه و ۳ هزار و ۷۲۰ نفر سرپایی بودند.


وی درباره تعداد فوتی‌های حوادث سال گذشته بیان کرد: سال گذشته هزار و ۳۱ نفر دچار سوختگی درجه ۲ یا ۳ شدند، ۶۸ نفر دچار قطع عضو و هزار و ۶۰۸ نفر نیز از ناحیه چشم دچار آسیب شده بودند.

۴ سال پیش
پرتاب نارنجک کودک ۴ ساله را راهی بیمارستان کرد

پرویز نمازی مدیر پرستاری بیمارستان شهید مطهری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: تا به این لحظه تعداد مراجعان کمتر از سال گذشته بوده است، به طوریکه از صبح تاکنون  به دلیل پرتاب نارنجک از خیابان به داخل منزل یک کودک چهار ساله در بیمارستان مطهری بستری شده است.

آخرین آمار مصدومان و قربانیان چهارشنبه سوری ۹۷

 

۴ سال پیش
مصدومیت ۲ کودک بر اثر انفجار ترقه

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، تا به این لحظه ۲ کودک بر اثر انفجار ترقه دچار سوختگی درجه ۲ شده اند و اکنون در بیمارستان بستری هستند.

۴ سال پیش

سرهنگ سعید آقایاری رییس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس پیشگیری پایتخت گفت: اولین مصدوم چهارشنبه سوری امسال یک پلیس بود که به بیمارستان منتقل شد.

۴ سال پیش

درحال تکمیل...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۱:۱۳ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
من اصلا از چهرشنبه سوری خوشم نمیاد خطرناکه
Iran (Islamic Republic of)
گمنام
۲۱:۰۹ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
سلام چقدر باید تذکر بدهند تا بعضی ها بفهمند که ای چهارشنبه سوری یعنی چهارشنبه سوزی است این چه شادی است که چند لحظه شادی ولی یک عمر پشیمانی وناراحتی برای خود و خانواده تان دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
شادی واقعی اینه که درون آدم آرام باشه و درست زندگی کنه و اگه نمودای بیرونی داشته باشه به شکل غیر آسیب زا خودشو نشون بده سلامتی نعمتیه که باید قدرشو دونست و این امر باید آسیب سناسی و به نحو صحیح چاره اندیشی بشه
Iran (Islamic Republic of)
حمد سلمانی
۱۲:۲۱ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
جهالت جهالت جهالت ....
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۰:۴۸ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
نمیدونم چرا یک عده با دنباله روی فکری از دشمنان ایران یا توهم خود سعی میکنند حاکمیت را مخالف ارزشها و فرهنگ های اصیل و ناب ایران معرفی کنند؛ در حالیکه امروز انچه از سنتها و فرهنگ ایران در جهان اشاعه شده و حتی در سازمان ملل ایالات متحده سفره هفت سین پهن میشود و صدها مورد دیگر...همه و همه تلاش دولت های مختلف همین حکومت بوده..
انصاف نیست که احیانآ اعتقادات یا نظر یک گروه کوچک یا اشخاص را به نظام تسری داد... کدام زمان و کدام نهاد با شادی مردم در مثلآ همین چهارشنبه سوری مخالفت یا جلوگیری کرده است و اگر نبود همین تلاش و اعلانات برای پیشگیری از حوادث تلخ که چهارشنبه سوری را به چهارشنبه سوزی و نابودی زندگیها و اموال تبدیل کرده بود؛ امروز شاهد 75 درصد کاهش صدمات نبودیم...
بیایید با درایت خود اسیر تبلیغات دشمنان غربی و جاهلان همسایه جنوبی و نیز اقلیت های بسیار ناچیز استعمار طلب داخلی وو و نشویم و کمی از خودمان استقلال رای و درک نشان دهیم و باور کنیم که هیچکس برای ما و کشورمان دلسوزتر از والدین خانواده نیستند هرچند که مشکلات و اشتباهات هم وجود داشته و دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
ازچهارشمبه سوری متنفرم چهارشمبه سوزی عزیزم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۵۰ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
خیلیم‌خوبه ولی اگه درست و خیلی اصولی باشع و لوازم غیرقانونی نباشع وگرنه خیلی شب چهارشنبه امونو زیبامیکنه
Iran (Islamic Republic of)
اسی
۰۸:۱۲ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
اینا حقشونه اینهمه صوا وسیما پلیس همه و همه دارن با امار و تصاویر سالهای گذشته هشدار میدن بازم بعضیها همون کار رو انجام میدن اونهای هم که جانشونو از دست دادن خود کشی کردن.بدبخت پدر و مادر و فامیلاشون که عیدو این ادم به کامشون تلخ کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
متأسفانه تو این حوادث بیشتر آدمای بی گناه آسیب می بینن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
خیلی عجیبه این همه صداوسیما تاکیدمی کنه وتصاویر مجروحان سالهای گذشته را نشان می دهد بازهم یک عده ای هستندمی روند ازاین مواد خطرناک استفاده می کنند که چی ؟که می خواهند سنت چهارشنبه سوری رابجا بیاورند واقعآکه!!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۶ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
دمتون گرم اسیب دیدها افرین به شما سنت باستانیا با اسیب رسوندن حفظ کردین
Iran (Islamic Republic of)
جزهرا
۰۵:۰۰ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
اینقدر که میگن نریدومواظب باشید بازهم مردم گوش نمی کنند
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۰۴:۲۲ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
ما هرسال مصدوم میدیم واسه این ترقه بازی ها ولی باز سال بعد هم همین کارو میکنیم همیشه هم فکر میکنیم اتفاق های بد فقط برای دیگرانه نه ما
Iran (Islamic Republic of)
فردین
۰۳:۴۳ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
اينم يک مدل خودکشي جديد
Iran (Islamic Republic of)
فردین
۰۳:۴۳ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
واقعن این چکاری خودتو نقص عضو کنی که چه میخوای نشان بدی خودکشی یعنی. همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۸ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
باز خداروشکر امسال کمتربوده تعداد مصدومان و آسيب ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۶ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
هر سال باید قبل از عید خانوادهایی عزادار و داغدار بشن،آخی تا کی ندونم کاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۷ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
خدا لعنتشون کنه با این رعب و وحشتی که به جون آدما میندازن,رسم چهارشنبه سوری رو خراب کردن،تا جایی که امکان داره اصلا قید این روز باید زد و تو منزل نشست،امنیت و آرامش رو ازمون گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۶ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
خدا کنه افراد بیگناه تو این لیست نباشن ....اونای که از ترقه استفاده میکنن بمیرن هم مهم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
آخه این چه کاریه خدا بداد پدر مادرش برسه الان چه حالی دارن خدا صبرشون بده خود کشیه جشن نیست این
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۰:۵۹ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
زمانی که ما بچه بودیم به این شکل نبود و خیلی روی رسم و رسومات و اصول بود...
متاسفانه الان شده محل خود نمایی یک سری اراذل و اوباش که حتی رحم به زن و بچه مردم نمی کنن.
امید وارم سال دیگه قانون بشه که حمل نارنجک دستی حتی زندانی داشته باشه و نیروی انتظامی محکم بر خورد کنه.
همین امروز نیروی انتظامی برا خودش یه ور دیگه ایستاده بود و این ارازل کار خودشونو می کردن.
بنده هم یک نارنجک دستی که از بالا پرتاب شده بود دقیقا کنار پام منفجر شد که منجر به سوختگی پاهام شد.
پار سال هم همسرم مورد اصابت قرار گرفت که اونم همینطور شد.
کاش جلوی این افراد گرفته بشه...دیگه شده مسخره بازی. و بدون هیچ ترسی به افراد دیگه آسیب می رسونن.
Iran (Islamic Republic of)
حنانه
۰۰:۲۵ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
خیلی خوبه که تعداد مصدومان کاهش یافته
Germany
ناشناس
۰۰:۱۸ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
کاش خودش شهرداري براي چهارشنبه سوري يک سري جشن در مکان هاي مخصوص برگزار ميکرد بدون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
چرا یه عده بازم با این توصیه ها این کارا رو میکنن؟باید اینقدر گرون بشه که کسی نتونه بخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
حقشونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
یک مشت ... تو خیابون باعث ترس وحشت مردم میشن
United States of America
ناشناس
۲۳:۵۷ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
باید اقدام امنیتی علیه جهارشنبه سوری انجام شود
Iran (Islamic Republic of)
همسایه کناری
۲۳:۴۸ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
اتفاقات همیشه وهمه جای دنیا وجود دارد شادی مردم را با اینها لطف بفزماید خراب نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
والا دوره ما فقط یک بوته آتش میزنیم به مدت 5 دقیقه تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
خدا رو شکر آمار کاهش پیدا کرده
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۴:۱۷ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
آره خدا رو شکر. ولی علتش اینه که مردم نصف بیشترشون جشن نگرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
عده ای پول غدا ندارند ولی پول ترقه بازی دارند.!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
د
۲۳:۰۰ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
این کارهای زشت آتش بازی وترقه انداختن همچنان ادامه دارد خدا را شکر که نتیجه رفتارشان را می بینند امیدوارم به مردم وبچه ها آنهایی که بی گناهند هیچ آسیبی نرسد خودشان هر بلایی به سرشان بیاید کم است بدون تردید افراد اوباش وعقده ای و نادان حاضر می شوند پایان سال خود ومردم را به آتش ونا آرامی تبدیل کنند عده ای نمی دانند عده ای هم تعمد دارند وآرامش وسلامت جامعه را بر نمی تابند خداوند همه را هدایت کند وراه درست زبستن را به همگان بیاموزد
Iran (Islamic Republic of)
د
۲۳:۰۰ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
وای چه وحشتناکه
Iran (Islamic Republic of)
درگاهی
۲۲:۵۰ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
یه عده از خدا بی خبر پولدار میشن یه عده هم ممکنه ناخواسته اسیب ببینند
Iran (Islamic Republic of)
Mohabipur
۲۲:۴۰ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
چهار شنبه سورى (چهارشنبه سرخى)
ايرانى در زمان گذشته أاتش را براى تداوم زندگى بكار ميگرفت ودر اخرين چهارشنبه سال كه سرماى زمستان به اخر مى رسيد ، مراسم خاموش كردن اتشهاى زمستان را با پريدن از روى اجاق هاى هيزمى اجرا ميكرد وبه شادى ميپرداخت .
اگر ايرانى هستيم به رسم ايرانى احترام بگذاريم واز اقدامات خطرناك وضد فرهنگى همچون پرتاب مواد محترقه در اتش خود دارى كنيم .
رسم به اين زيبايى را خراب نكنيم اگر رسم ايرانى را دوست داريم ،!
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۰:۵۵ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
درود به شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
این هما بهشون میگن سمت اینا نرین و میرن واقعا حتما باید زور بالا سرشون باشه؟ برای تنبیه هزینه درمانشونو چند برابر بگیرین با این کارشون هم یه عده اذیت میشن هم خانوادشون داغدار میشن کی میخوان بفهمن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
آخه چرا آدم این کارها را می کنه اگر این همه ضرر داره انجام ندهند .چی میشه اصلا چهارشنبه سوری نباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
واقعا این ترقه بازی از کجا وارد فرهنگ ما شده وآیین چهارشنبه سوری راتحت شعاع قرار داده ترقه امروز درخیابان نمی شد نفس کشید ریه انسان پر از دود حاصل از ترقه میشد حیف از هوای بهاری باید فرهنگ سازی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
متاسفم برای كساني كه شب چهارشنبه سوري را با ترقه سپري مي كنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
لعنت برچهارشنبه سوری وکسانی که ترقه بازی را وارد کشور کردند.البته دولت ونیروی انتظامی هم مقصر است که با عاملان فروش این مواد منفجره برخورد جدی نمی کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۸ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
چهارشنبه به خودي خود بد نيست دوست عزيز ما داريم خرابش ميکنيم با اين ندانم کاري ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
این جشن چه معنی میده ، آتیش بازی کنی و بیخودی خوشحال بشی
در این روز بهتره برای ظهور امام زمان در مساجد دعا کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
چهارشنبه سوری جشن شادی و پر معنی است
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
حمیدرضا میرکیانی
۰۶:۴۰ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
واقعاً بعضی از بدعت های بی معنی و شادی های کاذب رو ترک کنیم و به کارهای شایسته و دعا به درگاه خدا بپردازیم , هرچند چهارشنبه سوری جزو فرهنگ تاریخ ایران است و برای خودش فلسفه ای فولکلوریک دارد ولی یه عده بی ریشه و نادان آن را تبدیل کرده اند به ترقه بازی و آزار و اذیت هموطنان و البته بعضی هاشان هم گرفتار آسیب های جدی میشوند که شاید دیگر درمانی برایش نباشد , این فرهنگ باید حذف شود از جامعه فرهیخته ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
از کجا ميداني در اين مراسم هم کسي در دلش پسر فاطمه را صدانزده دوست عزيز
United States of America
ناشناس
۲۰:۳۸ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
واقعا پدر اون بچه اي رو كه اجازه ميده بچه اش از پنجره ترقه بندازه رو سر مردمو باس زندان انداخت
Iran (Islamic Republic of)
پانیذ
۰۴:۰۲ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
چشم من بهشون میگم
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۰:۵۰ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
بله بهرحال خانواده باید مسوولیت خطای فرزندان خودش را بپذیرد و البته اول فرهنگ و پیشگیری
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۹:۵۵ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
و اکنون مگه جنگ شد
Netherlands
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
خدا به خیر کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
داعش چی فکرده بوده میخواست وارد ایران شه !
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۹:۱۸ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
کی میخایم از این کارای واقعا زشت دست برداریم پول میدی که شادی کنی هم سلامتی از دست میره و شاید سلامتی دیگران رو به خطر بندازی و یک عمر لعن و نفرین بشی و نزد خدا روسیاه بشی. اندکی تفکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
بابا این دیونه بازی ا چیه
مثل جنگ هی از هر طرف صدای انفجار
Iran (Islamic Republic of)
احمدرضا صفری
۱۹:۱۱ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
آخه مگه مجبورتون کردن ترقه بندازید و خودتونو بسوزونید?
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۸:۳۹ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
واقعا باعث تاسف که همچین خبری میخوانم . واقعا مگه جنگ یا بلای طبیعی که این خبر باید به روز شود . امیدوارم مردم با یه نگاه عاقلانه تری نسبت به این مراسم توجه کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
چی میشه یه سال حوادث نباشه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۸:۳۶ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
لطف کنید بعلت کثرت تلفات حوادث جاده ای نوروز از سفرها هم جلو گیری بشه صرفا تلفات مربوطط به چهارشنبه سوری نیست اگه واقعا شما دردتون صدمه دیدگان این حوادث هست
Iran (Islamic Republic of)
عماد
۲۱:۳۲ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
امثال شما همیشه باید ساز مخالف بزنن و همیشه از شرایط ناراضی باشن. چقدر اخلاق بدی هست
آخرین اخبار