نامزد انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا خواستار حذف سیستم الکترال کالج شد

یک نماینده سنا و نامزد‌ انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا خواستار تغییراتی اساسی در نظام انتخاباتی این کشور شد.

نامزد انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا خواستار تغییر اساسی نظام انتخاباتی این کشور شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، الیزابت وارن، یکی از نامزد‌های حزب دموکرات آمریکا برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ اعلام کرد از حذف سیستم «الکترال کالج» در روند انتخاب رئیس‌جمهوری حمایت می‌کند.

الیزابت وارن یکی از چند نماینده دموکراتی است که به منظور شکست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا، کاندیداتوری خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ اعلام کرده است.

کارکرد «الکترال کالج مجمع نمایندگان یا برگزینندگان» در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به این شیوه است که هر ایالت بسته به تعداد نمایندگان آن‌ها در کنگره آمریکا، نمایندگانی در مجمع برگزینندگان خواهد داشت و این مجمع صرف‌نظر از رأی عمومی مردم تصمیم‌گیرنده نهایی در انتخاب رئیس‌جمهوری آمریکا است.

مجمع برگزینندگان آمریکا هم‌اکنون ۵۳۸ عضو دارد که برای انتخاب رئیس‌جمهوری دست‌کم ۲۷۰ رأی لازم است. در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶، هیلاری کلینتون دموکرات در آراء عمومی مردم بیشترین رأی را کسب کرد، اما در مجمع برگزینندگان، دونالد ترامپ موفق شد آراء بیشتری نسبت به هیلاری کلینتون کسب کند و به کاخ سفید راه یابد.

این نامزد انتخاباتی دموکرات‌ها می‌گوید: «بر این باورم که رای هر شهروند آمریکایی در انتخابات آتی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ بنابراین برای تحقق این امر نیاز به رای گیری سراسری و حذف سیستم الکترال کالج است»

وارن همچنین وعده داد در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی، اصلاحاتی در قانون اساسی آمریکا ایجاد کند تا از این طریق همه شهروندان آمریکا حق رأی در انتخابات داشته باشند و قوانینی که مانع نقش‌آفرینی موثر شهروندان می‌شود را لغو کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: انتخابات ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۰:۴۲ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
نکته ی جالب اینه که مردم هم به صورت مستقیم الکتور هارو انتخواب نمیکنند
و بخاطر این که هیچ اجباری به رای دادن به حذب هر الکتور نیست درصد انتخواب مردم هم در رای الکتور های تائثیر نداره به عبارتی مردم هیچکارن و مهم نیست به کی رای بدن در اخر الکتور ها هستند که رئیس جمهور رو انتخواب میکنند .
بعدا تو کشور ما بعضی ها مستقیم به شخص رای میدن شخص انتخواب میشه بعدا ادعای تقلب و دیکتاتوری هم میکنند
آخرین اخبار