۲۰ روستای شهرستان رامیان در محاصره سیل هستند

فرماندار شهرستان رامیان گفت: براثر بارش‌های شدید باران ،به ۱۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خسارت وارد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان ،محمود سالاری فرماندار شهرستان رامیان،با اشاره به وقوع سیلاب در این شهرستان گفت: علاوه بر خسارت بر اراضی کشاورزی، خسارت‌هایی به ابنیه، پل، تاسیسات آب، چاه‌های آب و شبکه‌های برق‌رسانی وارد شده که پیش بینی می‌شود در مجموع ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

وی افزود: در جاده‌های مسیر روستا‌هایی مانند کشککو پاقلعه و روستا‌های این مسیر رانش، لغزش و ریزش جاده به صورت گل و لای و سنگ صورت گرفته است.

فرماندار شهرستان رامیان بیان کرد: ۲۰ روستا حوزه شهرستان رامیان در محاصره سیل هستند و احتمال آبگرفتگی روستا‌هایی مانند میانکاله، سرتپه و نی‌تپه وجود دارد.

وی ادامه داد: بسته‌های غذایی برای روستا‌های پایین‌دست و بالادست در نظر گرفته شده و تدابیری اندیشیده شده تا این روستا‌ها مشکل در تهیه آرد و نان نداشته باشند.

سالاری گفت: ۲ تیم متشکل از دستگاه‌های خدمات‌رسان در تلاش هستند تا قطع ارتباط برق و آب را برطرف کرده و جاده‌های مسدود شده را بازگشایی کنند.

وی درباره شهر رامیان بیان کرد: متاسفانه شهر رامیان در حوزه آبریز قرار دارد و در زمان بارش‌های شدید آب این حوزه‌ها سرریز شده و شهر در معرض سیلاب قرار می‌گیرد.

فرماندار شهرستان رامیان در پایان گفت: این سیلاب‌ها معمولا به کانال‌های آب خسارت‌هایی وارد می‌کند. بخشی از خسارت‌ها از طریق پوشش بیمه‌ای و بخش دیگر از محل کمک‌های بلاعوض و تسهیلات بانکی جبران می‌شود.

 

انتهای پیام/ت

خسارت های سیلاب در گلستان

برچسب ها: بیمه ، حوادث طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.