هشدار معاون وزیر خارجه روسیه به آمریکا درباره مداخله نظامی در ونزوئلا

معاون وزیر خارجه روسیه گفت به آمریکا هشدار داده است در ونزوئلا مداخله نظامی نکند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت به آمریکا هشدار داده است در ونزوئلا مداخله نظامی نکند.

سرگئی ریابکوف گفت: دولت روسیه با هرگونه تلاش آمریکا برای استفاده از کمک بشردوستانه به عنوان بهانه‌ای برای دخالت در ونزوئلا مخالف است.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: آمریکا و روسیه هر دو از وجود مشکلات انسانی در ونزوئلا باخبرند، ولی مسکو اصرار دارد هرگونه کمک رسانی به ونزوئلا باید از طریق همکاری با سازمان ملل صورت گیرد.

سرگئی ریابکوف گفت: کشورش در گفتگو‌های رم بر سر ونزوئلا به آمریکا اعلام کرد دولت روسیه روز به روز درباره تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا نگران‌تر می‌شود.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: به دولت آمریکا اعلام کردیم منافع روسیه در ونزوئلا باید حفظ شود و پندار من این است که آمریکا این نکته را شنیده است.

ریابکوف افزود: دولت روسیه کماکان به خدمات خود به عنوان میانجی در گفتگو‌های ونزوئلا ادامه می‌دهد و می‌گوید خوآن گوایدو، سرکرده مخالفان باید این مساله را جدی بگیرد.

او گفت: روسیه و آمریکا نتوانستند مواضع خود را بر سر ونزوئلا به هم نزدیک کنند، اما روسیه اکنون موضع آمریکا را بهتر درک می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، ونزوئلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار