علی‌رغم کارشکنی‌های آمریکا

ایتالیا به طرح یک کمربند یک جاده چین ملحق می‌شود

علی‌رغم نگرانی‌ها و تهدیدات مکرر مقامات آمریکایی قرار است ایتالیا به طرح یک کمربند یک جاده چین ملحق شود.

ایتالیا به طرح یک کمربند یک جاده چین ملحق می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، «جوزپه کونته» نخست‌وزیر ایتالیا روز گذشته اعلام کرد علی‌رغم نگرانی‌های آمریکا قرار است این کشور به طرح یک کمربند یک جاده چین ملحق شود. وی با اعلام این مطلب افزود ایتالیا نخستین کشور از هفت کشوری خواهد بود که به عنوان اولین گروه به طرح یک کمربند یک جاده می‌پیوندد.

این در حالی است که دولت آمریکا مخالف چنین اقداماتی از سوی ائتلاف اروپایی خود است.

نخست وزیر ایتالیا که در این باره در پارلمان سخن می‌گفت این اقدام را برخلاف موضع کشورش در پیمان راهبردی ترنس آتلانتیک و یا شرکای اروپایی ایتالیا ندانست و گفت: قرارداد پیوستن ایتالیا به این طرح در سفر رئیس جمهور چین در این هفته به ایتالیا امضاء خواهد شد.

امضای ایتالیا در پیوستن به این قرارداد مشروعیت عمده‌ای را به این پروژه می‌دهد زیرا مسیر‌های دریایی رسیدن به چین و قاره اروپا را تسهیل می‌کند.

یک مقام کاخ سفید به ایتالیا هشدار داده است تا این کشور به این طرح چین ملحق نشود، این مقام آمریکایی این معاهده را "طرح بلندپروازانه" چینی نامید.

این اقدام ایتالیا در حالی صورت گرفته که دولت‌های اروپایی در جریان جلسه‌ای که در سال گذشته در پکن برگزار شد حاضر نشدند بیانیه مشترکی را درباره طرح "یک کمربند، یک جاده چین" امضاء کنند چرا که معتقد بودند این طرح فاقد استاندارد‌های شفافیت مالی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار