برترین‌های کنکور سراسری در اردکان تجلیل شدند

در مراسمی از برترین‌های آزمون ورودی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سال ۱۳۹۷ شهرستان اردکان با حضور برخی از مسئولان محلی، نماینده مجلس و مسئولان آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمد رضا تابش  نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در مراسم آیین تجلیل از افتخار آفرینی دانش آموزان اردکانی در کنکور سراسری ضمن تشکر از همه مسئولان آموزش و پرورش اردکان که زحمات زیادی را برای آموزش و پرورش کشیدند، گفت: موفقیت امروز آموزش و پرورش استان مرهون زحمات معلمان و پیشکسوتان است.

وی  افزود: از افتخار آفرینان بوستان علم و دانش در شهرستان اردکان دانش‌آموزانی که توانسته اند در سه رشته رتبه سوم را در استان کسب کنند و در دو رشته رتبه اول را و در مجموع رتبه سوم استان را داشته باشیم قدر دانی می‌کنم.

تابش در ادامه از مدیرکل آموزش و پرورش استان و همه عوامل و دست اندرکاران آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت در استان و از مدیران کل و روسای سابق آموزش و پرورش که توانسته اند این رکورد، ۲۵ سال را حفظ کند تشکر کرد.

وی با اشاره به اینکه حفظ این رکورد کار سختی است، تصریح کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد رقابت‌ها در کنکو سراسری سنگین‌تر می‌شود و کسب یک رکورد و موفقیت و جایگاه سخت است، ولی حفظش خیلی سخت‌تر است.

تابش با اشاره به اینکه جایگاه علم و فضیلت در فرهنگ و ادب فارسی و آموزه‌های علمی و دینی بسیار ارزشمند است، افزود: ما علی رغم تاکید دین مبین اسلام و آموزه‌های فرهنگی به کسب علم و دانش و اخلاق و ادب الان موقعیت ممتاز و متناسب با این آموزه‌ها را نداریم  باید بررسی شود.

 نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید نیاز‌ها و خواسته‌های مردم و مجموعه ظرفیت‌های کشور را شناسایی نموده و این ظرفیت‌های بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم.

تابش با اشاره به اینکه تکامل ذهنی انسان در دوران انعقاد جنین تا ۷ سالگی و بنا به نظری تا ده سالگی اتفاق می‌افتد، افزود: در این دوران ما بسیار از آن غفلت کرده ایم و این زمان در اختیار آموزش و پرورش نیست و این ذهنیت در دوره پیش دبستانی مهد کودک و در محیط خانواده شکل میگیرد و ما از این امر غفلت کرده ایم و باید رجعت کنیم.

وی ادامه داد: همه مشکلات کشور به واسطه نداشتن ذهنیت توسعه یافته است و اگر می‌بینیم فرار نخبگان، مهاجرت مغز‌ها و مشکلات محیط زیست وجود دارد و مشکلات اقتصادی با سایر مسائل و موارد دیگر، به دلیل این است که ما دولت مدرن نداریم و ذهنیت توسعه یافته نداریم.

تابش با اشاره به اینکه ۸۰ درصد این ذهنیت تا سن ۷ یا ۱۰ سالگی و ۲۰ درصد آن بعد از آن شکل می گیرد، افزود: اگر ذهنیت توسعه یافتگی از دوران کودکی شکل گرفته بود می‌توانستیم از نعمت‌های خدادادی مان به بهترین نحو استفاده کنیم.

وی با اشاره به تربیت متخصص بدون ایجاد زمینه اشتغال کار و تجلی آن چه آموخته اند مورد پسند نیست و باید زمینه ایجاد اشتغال فراهم شودگفت: باید زمینه و فرصت به جوانان و نخبگانی که بهره علمی کافی را دارند داده شود تا جوانگرایی و جوانان متخصص مدیریت کنند و حمایت از دانش آموزان وظیفه کارخانه‌ها شرکت‌ها و موسسات است که در تامین هزینه‌های مهارت آموزی و افزایش سطح معلومات تلاش کند تا مشکل محدودیت و اعتبار و بودجه‌ای نداشته باشیم.

تابش در پایان تاکید کرد: باید از زحمات والدین و همراهی آن‌ها همچنین از زحمات معلمان در کسب این موفقیت و صدر نشیتی دانش آموزان اردکانی در کنکو سراسری قدردانی کنیم.

وی درپایان از کارگر رئیس آموزش و پرورش اردکان که نیروی جوان خوش فکر اهل برنامه و آشنا به فضای آموزش و پرورش هستند تشکر کرد و افزود: امیدواریم سال آینده با برنامه ریزی دقیق و روشن چند گام به جلو برداشته و تداوم این موفقیت‌ها را برای آموزش و پرورش اردکان رقم بزنند.

انتهای پیام/ی

تجلیل از برترین های کنکور سراسری در اردکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار