خسارت ۵۰ میلیارد ریالی سیل به ۷۰۰ سردهنه زراعی مازندران

۷۰۰ سردهنه زراعی به ویژه سردهنه‌های سنتی در بخش مرکزی و شرق مازندران در سیل اخیر تخریب شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، منصور رضایی کلانتری مدیر بهره برداری از سد‌ها و تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: با بازدید‌های به عمل آمده از تاسیسات آبی استان ۷۰۰ سردهنه با خسارتی حدود ۵۰ میلیارد ریال در سیل اخیر آسیب دیده است.

وی با بیان اینکه از ۱۰ سد در دست بهره برداری استان به جز سد شهید رجایی همه‌ی آن‌ها در سیل اخیر آبگیری کامل شده و آب از سرریز آن‌ها عبور کرد، گفت: این سد‌ها نقش تعیین کننده‌ای در کنترل سیلاب و کاهش خسارات ناشی از آن داشته اند.

کلانتری افزود: عمده‌ی خسارات سیلاب مربوط به مناطقی است که هیچ گونه سدی تاکنون احداث نشده است و اگر سد‌های کسیلیان و زارم رود در حوزه‌های تجن و تالار ساخته می‌شد قطعا ما شاهد آبگرفتگی شهرستان سیمرغ و روستا‌های آن و آبگرفتگی شهرستان ساری و روستا‌های آن به ویژه در مجاورت رودخانه‌ها نبودیم.

مدیر بهره برداری از سد‌ها و تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: احتمال وقوع سیلاب در فروردین ماه ۹۸ مانور دریچه‌ی برخی از سد‌ها را که مناطق پایین دست آن‌ها در مقابل سیلاب آسیب پذیر هستند ضروری است.

وی افزود: شرکت آب منطقه‌ای مازندران ضمن پایش وضعیت منابع آب سد‌ها و رعایت مسائل ایمنی آن‌ها تلاش خواهد کرد تا با استفاده از ظرفیت سد‌های در دست بهره برداری سیلاب‌های احتمالی پیش رو را کنترل کنند.

انتهای پیام/آ

خسارت ۵ میلیاردی به سردهنه کشاورزی مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار