روزنامه الدیار: بشار اسد به زودی به عراق می‌رود

روزنامه لبنانی الدیار اعلام کرد رئیس‌جمهور سوریه بزودی به بغداد سفر خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه لبنانی الدیار روز گذشته در گزارشی اعلام کرد بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه بزودی به بغداد، پایتخت عراق سفر خواهد کرد.

این روزنامه به نقل از برخی منابع گزارش داد: پس از سفر موفقیت آمیز حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران به عراق، هم اکنون تدارکات نهایی برای سفر رسمی بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه به بغداد در جریان است؛ بطوری که فالح الفیاض، مشاور امنیت ملی عراق اکنون در حال ترتیب جدول کاری این سفر با طرف سوری است.

طبق گزارش روزنامه الدیار، این منابع از صحبت در خصوص زمان مشخص این سفر خودداری کردند، اما گفتند آمریکا فشارهایش را بر دولت عراق به منظور جلوگیری از این سفر افزایش داده است.

گفتنی است بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه روز دوشنبه میزبان یک هیئت نظامی مشترک ایرانی- عراقی با حضور سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران و سپهبد عثمان الغانمی، رئیس ستاد ارتش عراق به همراه شماری از فرماندهان نظامی دو کشور بود.

خبرگزاری رسمی سوریه اعلام کرد این دیدار با حضور علی عبدالله ایوب، وزیر دفاع سوریه برگزار شد و در آن در خصوص تحولات میدانی سوریه و راه‌های تقویت همکاری و نیز ارتباطات سه کشور ایران، سوریه و عراق به شکلی که انعکاسی مثبت در زمینه عملیاتی مبارزه با تروریسم داشته باشد، بحث و تبادل نظر شد.

در این دیدار، بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه گفت: رابطه‌ای که سوریه را به ایران و عراق مرتبط می‌کند، رابطه‌ای محکم است که در زمان جنگ تقویت شده است؛ چرا که خون نیرو‌های مسلح سوریه، ایران و عراق در زمینه مقابله با تروریسم با هم آمیخته شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار