محمد جواد ظریف با انتشار ویدئویی در توییتر نوروز را تبریک گفت +فیلم

وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار پستی در توییتر، فرا رسیدن سال جدید را تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، با انتشار ویدئویی در صفحه توئیتر خود آغاز سال جدید را تبریک گفت. ظریف همچنین در این پست  نوروز را برای کسانی که آشنایی زیادی با آن  ندارند توضیح داد و نوشت:

«امشب بسیاری در ایران و اقصی نقاط عالم، #نوروز - سال نو - را جشن می گیرند. نوروز به معنای نو شدن است: نه تنها طبیعت، بلکه افکار، اعمال و مهمتر از همه امید برای آینده ای روشن تر؛ سال نو بر همگان مبارک».

محمد جواد ظریف با انتشار ویدئویی نوروز را تبریک گفت +فیلم

محمدجواد ظریف  در فیلم منتشر شده نیز گفت:

فردا، ما ایرانی‌ها -و دیگران در منطقه و فراتر از آن- نوروز را که نویدبخش آمدن بهار و آغاز سال نو پارسی است، جشن می‌گیرند. نوروز، نشان‌دهنده شخصیت، روحیه و جوانمردی مردم ما است که در بحبوحه تحریم‌ها و فشارهای بی‌سابقه، غیرانسانی و غیرقانونی در حال برگزاری جشن هستند.
در واقع، مردم ایران علی‌رغم روش‌های قرون‌وسطایی آمریکا برای تخریب زندگی‌شان در حس امیدواری تزلزل به خود راه نمی‌دهند. مردم ما به هفت رئیس‌جمهور آمریکا نشان داده‌اند ما ایرانی‌ها نه فقط در برابر خصومت ایستادگی می‌کنیم بلکه آن را به عنوان فرصتی برای تازه کردن خودمان و پیشرفت غنیمت می‌شماریم.

نوروز نشان‌دهنده فرهنگ نو شدن دائمی و امید است. ما نه فقط نو شدن طبیعت را بلکه عزممان برای تازه کردن افکار، اعمال و تلاش‌هایمان برای رقم زدن آینده‌ای درخشان‌تر برای خودمان، عزیزانمان، ملتمان و جهانمان را جشن می‌گیریم. امسال ما در دولت، همزمان با تأکید بر تلاشمان برای انجام کارهای بیشتر برای مردممان-چه در داخل و چه در خارج- پیشگام این سنت هستیم.

ما برای برچیدن دانه دانه آجرهای دیواری غیرانسانی‌ که دولت آمریکا قصد احداث آن پیرامون ما دارد، تعامل با شریکانمان را ادامه می‌دهیم.
این نباید موجب اشتباه شود: برای غلبه بر چالش‌ها فقط به مردم خودمان متکی هستیم، اما از تعامل سازنده با طرف‌های مختلف از جمله مللی که از زورگویی آمریکا به تنگ آمده‌اند هم استقبال می‌کنیم.

از طریق همکاری‌های نزدیک‌تر با همسایگان یا شریکانمان در توافق هسته‌ای و فراسوی آن جایگاهمان را به عنوان یک کانون قابل اتکا برای تجارت و بازرگانی در منطقه‌ای پرآشوب به دست خواهیم آورد. دچار این توهم نیستیم که مسیر آسانی پیش رو داریم، اما به آنهایی که به دنبال آسیب رساندن به ما هستند یادآوری می‌کنیم ایرانی‌ها بیش از ۳۰۰۰ نوروز را جشن گرفته‌اند- و نوروزهای بی‌شمار دیگری را هم جشن خواهند گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۰۱ فروردين ۱۳۹۸
ديپلماسي خنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۰۱ فروردين ۱۳۹۸
به ايشون هم بايد گفت وزير توييتري
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۰۱ فروردين ۱۳۹۸
تبریک نميخايم کاری واسه ملت کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۰۱ فروردين ۱۳۹۸
فقط حرفای قشنگ :(
آخرین اخبار