پرواز تهران - بجنورد به تهران بازگشت

مسئول روابط عمومی فرودگاه بین المللی بجنورد گفت: پرواز روز پنجشنبه تهران - بجنورد به علت شرایط نامناسب آب و هوایی و کاهش دید در فرودگاه مقصد، به تهران بازگشت.

پرواز تهران - بجنورد به تهران بازگشتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، فرشاد ساکنی مسئول روابط عمومی فرودگاه بین المللی بجنورد گفت: پرواز شرکت هواپیمایی ماهان به علت بدی آب و هوا و ارتفاع پایین ابر و کمبود دید نتوانست در فرودگاه بجنورد بنشیند.

وی افزود: قرار بود این پرواز شرکت هواپیمایی ماهان، ساعتی پیش در فرودگاه بجنورد فرود آید، اما به علت شرایط نامساعد جوی و کاهش دید، به تهران بازگشت.

هواپیمایی ماهان ۵ پرواز نوروزی بجنورد را لغو کرد

مسئول روابط عمومی فرودگاه بجنورد گفت: شرکت هواپیمایی ماهان پرواز‌های خود به مقصد بجنورد را در روز‌های دوم، پنجم، نهم، دوازدهم و پانزدهم فروردین ماه امسال لغو کرده است.

وی افزود: این شرکت هواپیمایی علت لغو این پرواز‌ها را ذکر نکرده است.

عمده مسافران فرودگاه بجنورد مدیران و کارشناسان دستگاه‌ها و استادان دانشگاه‌ها هستند که این وضعیت موجب می‌شود پرواز‌های این فرودگاه در روز‌های تعطیل، به ویژه در ایام نوروز، با کمبود مسافر رو به رو شود.

از سویی نزدیکی مرکز استان خراسان شمالی با فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد، که با روزانه بیش از ۱۸۰ پرواز، دومین فرودگاه پرترافیک کشور شناخته می‌شود، بخشی از مسافران فرودگاه بجنورد را به مشهد سوق می‌دهد.

اکنون فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی مشغول فعالیت است و دارای یک باند به ابعاد ۴۲۰۰×۴۵ متر، اپرون به ابعاد ۲۴۵×۱۱۸ متر، تاکسی وی عمود به ابعاد ۲۳×۱۲۰ متر و ساختمان ترمینال مسافری به مساحت یکهزار و ۷۰۰ متر مربع و ترمینال جدید به مساحت چهار هزار و ۶۰۰ مترمربع است.

 ۱۰ هزار و ۸۷۴ مسافر در ۹ ماهه امسال از طریق پرواز‌های این فرودگاه جابه جا شده اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۷.۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

هم اکنون شرکت ماهان در فرودگاه بجنورد در روز‌های دوشنبه، پنجشنبه و جمعه بین مرکز استان خراسان شمالی و تهران پرواز دارند.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد که فاصله بجنورد، مرکز این استان تا تهران افزون بر ۷۰۰ کیلومتر و تا مشهد ۲۵۰ کیلومتر است.

در این استان مجتمع‌های بزرگ صنعتی و تولیدی نظیر پتروشیمی خراسان، آلومینای جاجرم، فولاد اسفراین و کارخانه قند شیروان فعالیت دارند که مدیران و کارشناسان این واحد‌های صنعتی همواره در حال تردد بین بجنورد و تهران هستند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: هواپیما ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.