خانم های مجرد متقاضی کودکان بی سرپرست

مدیرکل بهزیستی خوزستان: چند سالی است در استان خانم‌های مجرد متقاضی بچه‌های بی سرپرست هستند؛ اما اولویت با خانواده های بدون فرزند است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا صدیقی راد مدیرکل بهزیستی خوزستان در حاشیه جشن آغاز سال جدید در مرکز توانبخشی فتح المبین بهزیستی شهرستان اهواز، گفت: دستورالعمل‌های موجود اینگونه ایجاب می‌کند تا تنها کودکان زیر ۳ سال در مراکز دولتی نگهداری شده و دیگر بچه‌ها به موسسات خیریه و مراکز شبه خانواده استان واگذار شوند. مچنین کودکان بدسرپرست نیز در کنار اقوام و یا مادران خود زندگی می‌کنند.

وی در خصوص واگذاری سرپرست کودکان به خانم‌های مجرد بیان کرد: با این وجود اینکه چند سالی است در استان خانم‌های مجرد متقاضی بچه‌های بی سرپرست هستند و اداره کل بهزیستی استان در این زمینه همکاری و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد،  اما اولویت همچنان با خانواده‌هایی است که دارای فرزند نیستند.

صدیقی راد با بیان اینکه تعداد ۱۹۳ کودک بی سرپرست در ۱۱ مرکز شبه خانواده و موسسه خیریه در استان خوزستان حضور دارند، اظهار داشت: طبق متن قانون خانم‌هایی که می‌خواهند حضانت این فرزندان را برعهده بگیرند باید بتوانند هزینه‌های نگهداری از بچه را تامین کنند.

لازم به ذکر است که در حال حاضر و بر اساس آمار رسمی  بیش از یک میلیون دختر بالای ۳۵ سال در ایران به تجرد قطعی رسیده اند.

انتهای پیام/ ن

درخواست برای کودکان بی سرپرست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.