انتقاد نماینده زن دموکرات از حمله آمریکا به عراق

ایلهان عمر، نماینده مسلمان و دموکرات کنگره از تهاجم آمریکا به عراق به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، ایلهان عمر، نماینده مسلمان و دموکرات مینه سوتا در مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) به مناسبت شانزدهمین سالگرد تهاجم آمریکا به عراق به انتقاد از آمریکا پرداخت.

او در حساب توییتر خود نوشت: شانزده سال پیش آمریکا به صورت غیرقانونی به عراق حمله کرد و باعث باقی ماندن ویرانی‌ها و از دست رفتن جان افراد شد. ۴۴۹۶ سرباز آمریکایی جان خود را از دست دادند. ۱۰۰ هزار شهروند عراقی کشته شدند. بی ثباتی در منطقه همچنان ادامه یافت و آسیب بسیار زیادی به شهرت آمریکا در جهان وارد شد.

ایلهان عمر در توییت دیگری نوشت: ما باید آن‌هایی که بار‌ها درباره جنگ‌ها دروغ گفته اند را مسئول بدانیم. در اکتبر سال ۲۰۰۲، رئیس جمهور بوش مدعی شد که صدام حسین، رئیس جمهور عراق انبار گسترده‌ای از سلاح‌های بیولوژیکی دارد که این دروغ بود.

او در ادامه نوشت: همه این اظهارات نه تنها غلط بود، بلکه بر اساس اعلام آژانس‌های اطلاعاتی دروغ هم بود. تا به امروز آن‌ها برای این دروغ‌هایشان پاسخگو نبوده اند.

ایلهان عمر از جمله منتقدان سرسخت سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه و همچنین موضع این کشور در قبال رژیم صهیونیستی است.

او پیش از این اعلام کرده بود سیاستمدارانی که از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند، این کار را به دلایل مالی انجام می‌دهند.

چندی پیش مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه‌ای را که در محکومیت «نفرت پراکنی» و در واکنش به اظهارات ایلهان عمر در نظر گرفته بود، با اکثریت آرا تصویب کرد. این درحالی است که دونالد ترامپ روز جمعه ضمن انتقاد از این قطعنامه اعلام کرد به جای محکومیت کلی اقدامات تبعیض آمیز، باید اقدام «ایلهان عمر» که پیشتر اظهاراتی «ضد اسرائیلی» مطرح کرده بود، محکوم می‌شد.

این نماینده زن دموکرات حتی چند روز پیش هم به انتقاد از دونالد ترامپ پرداخت و گفت: رئیس جمهور آمریکا نمی‌تواند مسلمانان را از ورود به کنگره منع کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار