مدیرکل میراث فرهنگی همدان عنوان کرد:

بازدید ۳۲ هزار نفر از مناطق گردشگری همدان طی ۲ روز

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از افزایش شمار مسافران خبر داد و گفت: طی دو روز انتهایی سال گذشته ۳۲ هزار نفر از مناطق گردشگری همدان بازدید کرده اند.

بازدید ۳۲ هزار نفر از مناطق گردشگری همدان طی ۲ روزبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  علی مالمیر مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان در نخستین روز از ایام سال نو در جمع خبرنگاران و توضیح میزان آمادگی استان همدان برای پذیرش مسافران نوروزی، عنوان کرد: با هماهنگی و هم افزایی همه ارگان‌های دولتی و خصوصی و عمومی در قالب ستاد اجرایی خدمات سفر هماهنگی‌های لازم برای میزبانی مطلوب و خوب از مسافران مهیا شده است.

علی مالمیر با بیان اینکه برنامه ریزی‌ها به نحوی است که مهمان نوازی خوبی داشته باشیم، عنوان کرد: تمام دستگاه‌های خدمات رسان، ظرفیت‌های اقامتی و اماکن گردشگری آمادگی لازم را برای میزبانی دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با تاکید بر اینکه ۵۲۰ برنامه مکان در قالب نوروزگاه‌ها در جاذبه‌های گردشگری استان همدان برگزار خواهد شد، گفت: این برنامه‌ها در روز‌های تعطیل ایام نوروز برگزار خواهند شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ها به نحوی است که آئین‌های کهن و میراث ناملموس مرتبط با نوروز را معرفی می‌کند، گفت: ایجاد فضایی شاد و مفرح برای گردشگران نیز در برگزاری این برنامه‌ها مدنظر است.

مالمیر با آرزوی روز‌های خاطره انگیز برای مسافران نوروزی همدان عنوان کرد: امیدواریم با برنامه‌های انجام شده شاهد تکرار حضور مسافران نوروزی همدان در سال‌های بعد در همدان باشیم.

وی همچنین در خصوص شمار مسافران ورودی به استان همدان طی روز‌های ۲۸ و ۲۹ اسفند ماه سال گذشته از بازدید ۳۲ هزار گردشگر طی این دو روز از مناطق گردشگری همدان خبر داد و گفت: خوشبختانه با فعالیت‌های انجام پذیرفته طی سال ۹۷ در همدان با افزایش شمار گردشگر در استان همدان مواجه هستیم.

وی ظرفیت تخت‌های اقامتی در استان همدان را ۳۷۰۰ تخت و ظرفیت اقامت را ۱۵ هزار نفر عنوان و بر معرفی قابلیت‌های جغرافیایی و گردشگری استان به مهمانان تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های عضو ستاد تسهیلات سفر‌های نوروزی مطابق برنامه‌های ارائه شده عمل و موارد لازم را به دبیر ستاد گزارش خواهند کرد.

وی با قدردانی از نیروی انتظامی، اورژانس، اداره صنعت معدن و تجارت، جمعیت هلال احمر، پلیس راهور، راهنمایی و رانندگی و سایر دستگاه‌های مرتبط اظهار امیدواری کرد: امسال نیز در استان همدان امنیت و ایمنی مهمانان و گردشگران فراهم باشد.

مالمیر از استقرار چادر‌های نماز، عوامل اورژانس و امدادگران جمعیت هلال احمر در ایستگاه‌های استقبال از مسافران نوروزی در ورودی شهر‌های استان خبر داد و گفت: تمام امکانات برای میزبانی از مسافران فراهم است.

انتهای پیام/د.ا

 ۳۲ هزار نفر از مناطق گردشگری همدان طی ۲ روز بازدید کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.