گلایه نماینده مجلس از قصور مسئولان در کنترل بازار عید/ تمام بدنه دولت مسئول رسیدگی به سیل زدگان هستند

حسینی گفت: کمیسیون اقتصادی قصور دستگاه‌های اجرایی به ویژه ستاد تنظیم بازار را در کنترل بازار عید پس از تعطیلات پیگیری می‌کند.

گلایه نماینده مجلس از بی اعتنایی به تنظیم بازار ایام نوروز/ تمام بدنه دولت مسئول رسیدگی به سیل زدگان هستندبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خانه ملت، سیدحسن حسینی شاهرودی نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به افزایش قیمت مرغ و میوه در بازار، گفت: وزرا و مسئولان مرتبط با تنظیم بازار پیش از عید به مجلس قول داده بودند که شرایط آرامی را در بازار کالا‌ها و اقلام مصرفی مردم در ایام نوروز حاکم کنند و بار‌ها عنوان کردند که در حال حاضر مشغول ذخیره‌سازی مرغ، گوشت و میوه برای ایام عید هستند، اما متاسفانه این آرامش تنها در ۲۴ ساعت ابتدایی تعطیلات دیده شد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کالا‌های اساسی برای ایام نوروز با شرایط نامناسب، صف‌های طولانی و در مراکزی محدود به دست مردم رسید، افزود: عرضه کالا‌ها در مراکز حداقلی و محدود سبب تجمع شهروندان شده و شأن و منزلت شهروندان را زیر سوال برد، در حالی که هیچ سالی چنین شرایطی در بازار شب عید حاکم نبود.

بیشتر بخوانید: برنامه‌های ستاد تنظیم بازار برای مقابله با گرانی/ افزایش میزان توزیع مرغ و گوشت


وی ادامه داد: با توجه به اینکه کمبودی در بازار میوه وجود نداشت، قیمت‌ها نباید سرسام آور افزایش می‌یافت و باید به وفور در بازار پیدا می‌شد، اما متاسفانه در حال حاضر میوه‌ای در بازار مشاهده نمی‌شود و انبار‌ها خالی شده است، بنابراین سوالی مطرح می‌شود مبنی بر اینکه چرا دولت با توجه به اینکه سیب و پرتقال به وفور موجود بوده نتوانسته بازار و قیمت‌ها را مدیریت کند و علاوه بر میوه قیمت مرغ نیز افزایش چشمگیری داشته است.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه مجلس و کمیسیون اقتصادی سوءمدیریت و قصور دستگاه‌های اجرایی به ویژه ستاد تنظیم بازار را در کنترل بازار عید پس از تعطیلات نوروز پیگیری و بررسی می‌کنند، اظهار کرد: در ابتدا کمیسیون اقتصادی مجلس از مسئولان و وزرای مرتبط با تنظیم بازار توضیح خواسته و اگر توضیحات آن‌ها قانع کننده نباشد، وزرا در صحن علنی مجلس مورد سوال قرار می‌گیرند.
 
وی با اشاره به اینکه در حوزه تنظیم بازار کالا‌ها به صورت بخشی عمل می‌شود، افزود: برای تنظیم بازار کالا‌ها یک بخش عنوان کرده که مسئول تولید و یک بخش اعلام کرده که مسئول توزیع است و متاسفانه این دو بخش به یکدیگر لینک نشده و با یکدیگر هماهنگ نبوده اند که این موضوعات برای کشور چالش ایجاد کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: در بحران فعلی که در کشور رخ داده یعنی وقوع سیل و گرانی کالا‌ها تنها ستاد بحران و ستاد تنظیم بازار مسئول نیستند، بلکه تمام بدنه و اعضای دولت در شرایط فعلی مسئول بوده و باید پاسخگو باشند.

مسئولان دولتی در مرکز و استان‌های دیگر باید به کمک مسئولان استان‌های سیل زده بشتابند

وی با بیان اینکه جاده‌های اصلی مواصلاتی استان سمنان به استان گلستان بسته شده است، تاکید کرد: در برخی روستا‌های دور افتاده‌ شاهرود همانند کالپوش مردم فاقد برق و آب بوده و راه‌های مواصلاتی مسدود هستند، بنابراین مسئولان دولتی در مرکز و استان‌های دیگر باید به کمک مسئولان استان‌های سیل زده و حادثه دیده بشتابند.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مسئولان دولتی تعطیلات عید را تعطیلات خود تلقی کرده اند در حالی که تعطیلات عید برای مردم است نه مسئولان، تصریح کرد: مردم در تعطیلات می‌خواهند از خستگی یک ساله خود رها شوند و با آرامش به کار باز گردند، بنابراین ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی باید در این زمان فعال باشند و همانگونه که نیروی انتظامی، قوای نظامی و اورژانس و بیمارستان‌ها در حال فعالیت هستند، بسیاری از دستگاه‌های دیگر باید در شرایط بحرانی کنونی وارد میدان شده، فرابخشی نگریسته و به مردم سیل زده کمک کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار