رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور عنوان کرد:

بازدید روزانه بیش از ۷ میلیون نفر از جاذبه‌های تاریخی کشور

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور گفت: تاکنون ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های مهم و تاریخی کشور بازدید روزانه داشتند.

بازدید روزانه بیش از 7 میلیون نفر از جاذبه‌های تاریخی کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ولی تیموری رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور در آرامگاه فردوسی در جمع خبر نگاران با اشاره به نقش توسعه گردشگری در رونق تولید، گفت: قطعا توسعه گردشگری به عنوان یک ابزار رونق تولید حائز اهمیت است، چرا که گردشگری از این جهت که حوزه کسب و کار‌های کوچک و متوسط است با هزینه‌های کم می‌تواند اشتغال را در سطح روستا و شهر‌های کشور توزیع کند.

 
وی افزود: به نظر می‌رسد که از این به بعد اوج سفر‌های نوروزی را خواهیم داشت و امیدواریم سفر‌های شاد و ایمنی را مردم داشته باشند.
 

گردشگری یکی از ابزارهای بسیار مهم «رونق تولید» است

علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه رونق تولید باعث افزایش درآمد ملی و اشتغال می‌شود، یعنی همان کاری که توسعه گردشگری انجام می‌هد،گفت: رونق تولید، اشتغال و درآمد ملی را افزایش می‌دهد در صورتی که گردشگری نیز این دو هدف را دنبال می‌کند، بنابراین هر چقدر که در حوزه گردشگری سرمایه گذاری شود باعث افزایش ایجاد اشتغال و درآمد ملی خواهد شد.
وی افزود: بوسیله گردشگری می‌توان با هزینه کم به ازای هر گردشگر، تعداد ۱۱ شغل را نیز ایجاد کنیم که درآمد خوبی را برای استان و کشور در پی خواهد داشت.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: تاکنون حدود ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر وارد استان خراسان رضوی شده اند که بیش از ۳ میلیون نفر برای پابوس امام رضا (ع) به مشهد آمده اند.
 
رزم حسینی گفت: خوشبختانه خراسان رضوی علاوه بر حرم مطهر رضوی که مورد توجه همه شیعیان جهان است از میراث تاریخی و کهن فراوانی ازجمله آرامگاه فردوسی برخوردار می‌باشد، در همین راستا سیاست دولت هم این است که با برنامه ریزی سال آینده این مرکز را برای گردشگران خارجی رونق بیشتری بدهد.
 
انتهای پیام/ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.