با آغاز سفر‌های نوروزی ۱۰ کشته و ۲۰۲ مصدوم در آذربایجان شرقی

سرپرست پلیس راه‌های آذربایجان شرقی اعلام کرد: در دو روز گذشته و با آغاز سفر‌های نوروزی تعداد ۱۰ نفر از هموطنان به دلیل تصادفات رانندگی در جاده‌های مواصلاتی این استان جان خود را از دست داده و ۲۰۲ نفر نیز مصدوم شده اند.

۱۰ کشته و ۲۰۲ مصدوم از آغاز سفر‌های نوروزی در آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان ازتبریز،سرهنگ کریم نژاد سرپرست پلیس راه های آذربایجان شرقی، این آمار تاسف برانگیز را هشدار دهنده خواند و افزود: در حالی که هنوز تنها سه روز از تعطیلات نوروزی سپری شده است، این حجم تلفات جانی در جاده های استان تامل برانگیز و نگران کننده است.


وی اظهار داشت: اغلب تصادفات رانندگی در جاده‌های آذربایجان شرقی متعلق به خودرو‌های بومی است و تنها دو نفر از کشته شدگان این حوادث با پلاک‌های مربوط به سایر استان‌ها در حال تردد بوده اند.


کریمی نژاد علت اصلی تصادفات جاده‌ای منجر به تلفات جانی در آذربایجان شرقی را واژگونی خودرو، انحراف به چپ و سرعت غیرمجاز اعلام کرد که می‌توان با رانندگی دقیق، با حوصله و استراحت لازم و کافی رانندگان از حجم این تصادفات کاست.


وی واژگونی یک دستگاه خودروی سواری پژو در بزرگراه شهید کسایی تبریز در منطقه منظریه را آخرین مورد از تصادفات دنباله دار جاده‌های آذربایجان شرقی اعلام کرد و گفت: بر اثر این تصادف یک نفر از سرنشینان خودرو به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد و یک نفر نیز مصدوم شد.


کریمی نژاد ساعت وقوع این حادثه رانندگی را ۳ بامداد امروز اعلام کرد که خودروی مربوطه متعلق به سایر استان‌ها و با پلاک شخصی ۳۸ بود.
وی به رانندگانی که قصد تردد در محور‌های مواصلاتی آذربایجان شرقی را دارند، توصیه کرد قبل از سفر خود از آخرین وضعیت راه‌های استان از طریق شماره تلفن ۳۴۴۷۷۸۰ مرکز کنترل ترافیک پلیس راه استان اطلاع یابند.


سرپرست پلیس راه‌های آذربایجان شرقی با اشاره به اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان مبنی بر تغییر شرایط جوی از ۴ فروردین جاری، اظهار داشت: بر این اساس شرایط جوی استان تغییر یافته و شاهد بارش‌های پراکنده برف و باران در اغلب جاده‌ها خواهیم بود.


کریمی نژاد از مردم درخواست کرد تا از سفر‌های غیرضروری از ۴ تا ۷ فرورین ماه جاری در جاده‌های آذربایجان شرقی خودداری کنند و در صورت اضطرار قبل از سفر از ایمن بودن فنی وسیله نقلیه خود اطمینان حاصل کرده و با باک بنزین پر، لباس گرم و زنجیر چرخ اقدام به سفر کنند.


وی توصیه کرد: رانندگان در هنگام رانندگی به طور حتم فاصله طولی با خودروی مقابل را رعایت کرده و با پرهیز از شتاب زدگی سرعت غیرمجاز، از استفاده تلفن همراه به شدت خودداری کنند.

 

انتهای پیام/

۱۰ کشته و ۲۰۲ مصدوم از آغاز سفر‌های نوروزی در آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار