ورود موج جدید بارشی طی ساعات آتی در استان مرکزی

بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش یابی و تصاویر ماهواره‌ای از ورود موج جدید بارشی طی ساعات آتی از نواحی غربی به استان مرکزی خبر میدهد.

ورود موج جدید بارشی طی ساعات آتی در استان مرکزیمرادی کارشناس هواشناسی استان مرکزی در گفتگو با   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ،گفت: بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش یابی و تصاویر ماهواره‌ای حاکی از ورود موج جدید بارشی طی ساعات آتی از نواحی غربی به کشور می‌باشد. این سامانه استان مرکزی را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. بارش‌ها از روز یکشنبه به صورت باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر باران و برف آغاز خواهد شد، اما از روز دوشنبه بارش‌ها تشدید خواهد شد و بر اساس خروجی فعلی مدل‌های پیش بینی تا بامداد چهارشنبه بصورت رگبار باران و احتمال رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق سردسیر و ارتفاعات رگبار برف و باران تداوم خواهد یافت.

مرادی افزود:شدت بارش‌ها در روز دوشنبه و بویژه سه شنبه تا حدی است که موجب آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی از مناطق خواهد شد. همچنین احتمال اختلال در تردد گردنه‌های استان و برخی جاده‌های کوهستانی به دلیل احتمال بارش برف دور از انتظار نمی‌باشد.

وی خاطر نشان کرد:با توجه به تقویت و تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان مرکزی طی روز‌های آتی خطر سرریز سد‌ها و بروز سیل و آبگرفتگی شدید معابر عمومی و همچنین به علت بارش شدید برف احتمال انسداد و اختلال در تردد محور‌های مواصلاتی استان به خصوص شازند، اراک، تفرش، آشتیان، خمین و خنداب پیش بینی میشود.

کارشناس هواشناسی استان مرکزی گفت:از مسافران نوروزی که مقصد گردشگری آن‌ها استان مرکزی است و یا برای سفر به دیگر استان‌ها باید از این استان عبور کنند خواهش میکنیم تا تمهیدات لازم مانند همراه داشتن زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی اتخاذ نمایند.

انتهای پیام/ی

ادامه بارندگی ها در استان مرکزی

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.