معاون عمرانی استاندار گلستان خبرداد؛

آب گرفتگی شدید در آق قلا/ امدادرسانی هوایی به عشایر سیل زده

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: متاسفانه آب گرفتگی شدیدی در روستا‌ها و محلات شهر آق قلا داشتیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، میرمحمد غراوی شامگاه شنبه در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: طی چهار روز بارش مداوم در تمام پهنه استان سیلاب جاری شد که از سد گلستان به سمت گرگانرود خرکت کرد و گنبد را در معرض خطر قرار داد و سپس با حجم سد چلچای و زرین گل مواجه شد و سپس به شهر آق قلا رسید.

وی افزود: فقط آب گرفتگی در منطقه یادبود گنبد داشتیم و آسیب جدی به اماکن مسکونی وارد نشد و البته گل و لای مشکلاتی برای مردم منطقه ایحاد کرد.

غراوی تصریح کرد: ادامه روند سیلاب در سد وشمگیر به ۳۲۰ متر مکعب در ثانیه رسید در حالی که ظرفیت گرگانرود ۱۲۰ متر مکعب در ثاتیه بود.

وی ادامه داد: اقداماتی پیگیری شد و در مسیر‌های بالا دست و پایین دست وشمگیر دو شکاف ایجاد کردیم تا ۱۵۰ متر مکعب سیلاب در دشت تخلیه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان با بیان اینکه متاسفانه آب گرفتگی شدیدی در روستا‌ها و محلات شهر آق قلا داشتیم، گفت: حدود دو سوم از شهر در پوشش آب ناشی از سیلاب قرار دارد و روستا‌های جاده آق قلا - گنبد هم در محاصره سیل قرار گرفته‌اند.

غراوی افزود: پیک حاصل از این سیلاب ساعت دو بامداد شنبه اتفاق افتاد که به خوبی و خوشی هدایت شد و آسیب جدی به شهر‌های اطراف وارد نکرد.

وی ادامه داد: در روز اول محور خوش ییلاق مسدود شد، اما در حال حاضر مراحل پاکسازی محور‌های انجام شده است.

غراوی بیان کرد: جاده‌های روستا‌های منطقه مینودشت و آزادشهر که بسته شده بود در حال حاضر باز شدند و آب و برق آن‌ها هم وصل شده است، فقط سه روستا برق ندارند که امشب عملیات آن نهایی می‌شود.

وی اضافه کرد: محاصره عشایر توسط سیلاب در نواحی مرزی اتفاق افتاده که توسط هلی کوپتر‌های هلال احمر در حال امدادرسانی هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان با بیان اینکه یکی از نگرانی‌های ما میزان آبی است که از رودخانه اترک به سمت غرب استان جاری است، گفت: اگر این میزان افزایش پیدا کند شاهد آب گرفتگی چند روستای منطقه خواهیم بود.

غراوی افزود: بر اثر سیلاب دو هزار واحد مسکونی روستایی و شهری آسیب دیدند که ۵۰۰ واحد صد در صد آسیب دیده اند.

 

انتهای پیام/پ

 

امداد رسانی به مناطق سیل زده در گلستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.