تشدید نظارت بهداشت فراورده‌های خام دامی در استان یزد/ تاکنون تخلفی نداشیم

معاون سلامت دامپزشکی استان یزد گفت: در طرح نظارت بهداشت فراورده‌های خام دامی ۲۵ اکیپ ثابت و سیار از مراکز عرضه نظارت دارند.

محمدرضا متوسل الحسینی معاون سلامت دامپزشکی استان یزد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، با اشاره به اینکه طرح نظارت بهداشت فراورده‌های خام دامی که از ۲۵ اسفندماه در یزد آغاز شده و تا ۱۷ فروردین ماه ادامه دارد، گفت: در این ایام در صورت مشاهده عرضه فراوده‌های خامی دامی به صورت دامی در سطح شهر به طور جدی برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمامی شبکه‌های دامپزشکی کل استان یزد در این ایام در دو شیفت از ۸ صبح تا ۸ شب فعال هستند، افزود: ۲۵ اکیپ در قالب ۱۳ اکیپ سیار برای بررسی‌های میدانی از فروشگاه‌های عرضه فراورده‌های پروتئینی و ۱۲ اکیپ ثابت برای پیگیری‌های ستادی برنامه ریزی شدند تا اطمینان حاصل شود که وضعیت فراورده‌های قابل عرضه از نظر بهداشتی کاملا مناسب است.

متوسل الحسینی از کشیک بخش‌های تخصصی وابسته به دامپزشکی همچون کلینیک ها، داروخانه ها، کشتارگاه‌ها و حتی آمایشگاه اداره کل خبر داد و اضافه کرد: کشتارگاه‌ها باید آمادگی کافی برای تامین نیاز گوشت قرمز و مرغ جامعه، کلینیک‌ها و داروخانه‌های دامپزشکی هم آمادگی پاسخگویی و تامین نیاز مراجعین و آزمایشگاه هم کشیک پیگیری‌های نظارتی را داشته باشند.

معاون سلامت  دامپزشکی استان یزد با اشاره به شیوع آنفولانزا در نزدیک ایام نوروز گفت: خوشبختانه از تابستان ۹۷ مشکل خاصی مشاهده نشده، ولی باتوجه به شرایط باید اکیپ‌های واکنش سریع پایش مقابله با این بیماری در این ایام فعال باشند تا با برخورد به مورد مشکوک در حداقل زمان مهار شود.

وی  افزود: در طرح نظارت بهداشت فراورده‌های خام دامی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی قصابی ها و رستوران‌ها آشپزخانه‌ها  نیز بازدید خواهیم داشت.

انتهای پیام/ی

نظارت جدی بازرسان از فروشگاه‌های عرضه فراورده‌های خام دامی

برچسب ها: بازار ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار