مشاور سابق ترامپ: جلوگیری از بازگشت مجدد داعش، بدون حضور نظامی آمریکا ممکن نیست!

«ولید فارس» در گفتگو با العربیه مدعی شد جلوگیری از بازگشت دوباره ترویست‌های داعش به مناطق آزاد شده بدون حضور نظامی آمریکا میسر نیست.

مشاور سابق ترامپ: جلوگیری از بازگشت مجدد داعش، بدون حضور نظامی آمریکا ممکن نیستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ولید فارس» مشاور سابق دونالد ترامپ و کارشناس مسائل سیاست خارجی آمریکا در گفتگو با شبکه تلویزیونی العربیه مدعی شد جلوگیری از بازگشت دوباره ترویست‌های داعش به مناطق آزاد شده بدون حضور نظامی آمریکا میسر نیست.

ولید فارس در گفتگو با شبکه تلویزیونی العربیه در پاسخ به این پرسش که با وجود اعلام پیروزی نهایی بر داعش، خطری که همچنان از جانب این گروه وجود دارد چیست، گفت: مهمترین مسئله به نظر آمریکا و همه کشور‌های عضو ائتلاف بین‌المللی، پیروزی جغرافیایی و سیطره بر شهر‌ها و روستا‌های تحت نفوذ داعش بود. تحقق این هدف ضروری بود و در نهایت محقق شد. اکنون و پس از پایان کار داعش، اعضای باقی مانده آن به هسته‌های پنهان تبدیل شده‌اند و منتظر فرصتی هستند که دوباره ابراز وجود کنند، درست مانند شرایطی که پس از خروج نیرو‌های آمریکایی در عراق شاهد آن بودیم. از این رو سؤال مطرح در واشنگتن این است که چگونه می‌توان امنیت مناطقی را که آزاد شده‌اند، تأمین کرد و مطمئن شد که هسته‌‌های پنهان داعش بار دیگر فرصت حضور پیدا نخواهند کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا باقی ماندن شماری از نظامیان آمریکایی در سوریه به خاطر این است که از بازگشت دوباره هسته‌های پنهان داعش جلوگیری شود، ادعا کرد: بله همین طور است، البته با یک اختلاف کوچک. امکان ندارد آمریکا بتواند عدم بازگشت هسته‌های پنهان داعش را بدون حضور نظامی خود تضمین کند. حضور نظامیان آمریکایی کمکی خواهد بود برای نیرو‌هایی که به صورت میدانی با بازگشت داعش مقابله می‌کنند. اما مسئله اصلی این است که آمریکا از نیرو‌های میدانی که با داعش جنگیده‌اند به صورت راهبردی و قوی حمایت کند تا آن‌ها بتوانند با بازگشت داعش مقابله کنند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار