وزیر اقتصاد و دارایی:

نکا دیگر تاب و تحمل سیل را ندارد

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: به نظر می‌رسد نکا دیگر تاب و تحمل سیل را ندارد، برخی روستا‌های این شهر با بالگرد نیز قابل امدادرسانی نیست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی ظهر یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استانداری مازندران با بیان اینکه سیل به بخش‌های مختلف صدمه زده است گفت: اقتصاد مازندران براثر بروز سیل به گل نشسته است و راهکار‌های مناسب برای بازسازی آن اتخاذ شود.

وی لایروبی انهار و رودخانه‌ها، دیواره‌های حائل رودخانه‌ها را امری مهم دانست و افزود: به نظر می‌رسد نکا دیگر تاب و تحمل سیل را ندارد، زیرا تخریب جاده‌ها و راه‌ها بسیار وسیع است و برخی روستا‌های نکا با بالگرد نیز قابل امدادرسانی نیست.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: شدت سیل استان نسبت به دوره‌های قبلی بسیار بالا بود و با پای کار بودن مسئولان، خطر سیل رفع شد، ولی شدت سیل به اقتصاد و کشاورزی استان خسارت جدی وارد کرده است.

دژپسند با بیان اینکه نگران سیل و آب شدن برف‌های ارتفاعات در نکا هستیم، گفت: غفلت سبب می‌شود تا اتفاقات غیرقابل جبران رخ دهد وبدانیم که راهکار‌های کوتاه مدت جواب نمی‌دهد.

وی خواهان سرانجام رساندن آمایش سرزمین در مازندران با توجه به الگو‌های جدید شد و گفت: سند‌های تهیه شده در مازندران ناپایدار است و باید برنامه ریزی درست و مناسب در استان صورت گیرد.

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه برخی کشاورزان توان پرداخت حق بیمه کشاورزی را ندارند، گفت: در بخش کشاورزی و مسکن مناطق پرخطر، لازم است تا دولت به مدت دو سال یارانه پرداخت کند، زیرا اگر نسبت به بیمه اقدام نکنند دولت باید خسارت‌ها را جبران کند.

وی خواهان خرید و تخصیص بالگرد‌های امدادی در مازندران شد و گفت: در استان مازندران و گلستان مسئله آبخیزداری بسیار با اهمیت است و از محل صندوق توسعه ملی باید منابع لازم در این زمینه درنظر گرفته شود.

دژپسند گفت: همچنین ردیف‌هایی برای تهیه موتورلانس‌ها در استان‌های شمالی درنظر گرفته شود.
انتهای پیام/آ
خطر سیلاب دوباره در نکا با آب شدن برف‌ها

برچسب ها: نوروز ، حادثه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار