آیت‌الله مصباح‌یزدی در دیدار سردار اشتری:

استمرار موفقیت نیروی انتظامی وابسته به تربیت نیرو‌های کارآمد است

آیت‌الله مصباح‌یزدی گفت:استمرار موفقیت نیروی انتظامی در انجام وظایف، وابسته به تربیت نیرو‌های کارآمد در رده‌های مختلف است.

استمرار موفقیت نیروی انتظامی وابسته به تربیت نیرو‌های کارآمد استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی،رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)  روز یکشنبه در دیدار با سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی که در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) انجام شد، با اشاره به رسیدن انقلاب اسلامی به دوران چهل‌سالگی خود اظهار کرد: هیچ‌یک از دشمنان و حتی بسیاری از دوستان نیز چندان امیدی به رسیدن انقلاب به این مرحله نداشته‌اند.

وی افزود: ارتقای کیفی و کمی انقلاب در عرصه‌های مختلف و پیشرفت‌های مادی و معنوی چیز‌هایی است که در دورانی به‌هیچ‌وجه قابل‌تصور نبود، اما اکنون‌که به این جایگاه و نعمت رسیده باید شکرگزار آن باشیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: برقراری این نظام که آرزوی انبیا و اولیای الهی بوده، قائل به عناصر و مؤلفه‌های مختلفی است که در رأس آن‌ها رهبری امام و اخلاص مردم ولایتمدار این کشور بوده و است، اما در زیر این قله با عزمت، هر یک از پایه‌ها نقش خاصی دارد که بخشی از آن مستقلاً مربوط به یک‌نهاد خاص می‌شود.

وی از نیروی انتظامی به‌عنوان یکی از عناصر اصلی پیشرفت کشور و حافظ امنیت داخلی نام برد و گفت: باوجود کمبود‌هایی که در برخی از بخش‌هایی که در کشور است، نیروی انتظامی سیر صعودی داشته و به پیشرفت‌های چشم‌گیری رسیده است و محور همه این دستاورد‌ها را امنیت داخلی تشکیل می‌دهد که عمده بار آن بر دوش نیروی انتظامی است.

آیت‌الله مصباح یزدی استمرار موفقیت نیروی انتظامی در انجام وظایف را وابسته به تربیت نیرو‌های کارآمد در رده‌های مختلف دانست و مطرح کرد: رسیدن به موفقیت نیازمند مقدماتی است که نیروی انتظامی در فراهم‌سازی این مقدمات موفق بوده است.

وی داشتن اراده، ایمان و توکل قوی را از علل رسیدن به موفقیت برشمرد و گفت: کار انسان تابع اعتقادات و ارزش‌هایی است که به آن‌ها دل‌بسته است؛ با تحولاتی که در زمینه نمایندگی، ولی فقیه در نیرو‌های مسلح و نیروی انتظامی تحقق‌یافته است این مجموعه‌ها رویکرد‌های قابل‌تقدیری را دنبال می‌کنند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: بخشی از فعالیت‌های نیروی انتظامی، فعالیت‌هایی است که باید با ارتباط با دیگر نهاد‌ها انجام شود و موفقیت در این فعالیت‌ها بستگی به ارتباط نزدیک‌تر، صمیمانه‌تر و مسئولانه‌تر با نهاد‌ها دارد هرچند تاریخ نشان داده است که زمانی نبوده که همه متصدیان در یک حکومت هماهنگ و همراه باشند.

آیت‌الله مصباح‌یزدی بر لزوم افزایش معنویت در میان نیرو‌های انتظامی تأکید کرد و گفت: توسل، توکل و ایمان به نصرت‌های الهی باید مورد توجه اقشار مختلف جامعه قرار گیرد. همان‌طور که عواملی در درون کشور رفتار‌ها و عملکرد‌های نادرستی دارند ازنظر کمی و کیفی کم نیستند، افرادی که در پنهان و آشکار برای نظام اسلامی کار و تلاش می‌کنند نیز کم نیستند.

انتهای پیام/ ش

دیدار سردار اشتری با آیت الله مصباح یزدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار