آیا نتیجه تحقیقات مولر بار سنگین را از روی دوش ترامپ برداشت؟

خبرگزاری آسوشیتدپرس در مطلبی با اشاره به انتشار نتایج تحقیقات درباره تبانی کمپین انتخاباتی ترامپ با روس‌ها، به سرنوشت رئیس‌جمهور جنجالی آمریکا پس از انتشار این گزارش پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری آسوشیتدپرس در مطلبی نوشت: بزرگترین باری که از زمان ورود به کاخ سفید بر دوش دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا سنگینی می‌کرد، سرانجام برداشته شد.

رابرت مولر، بازپرس ویژه تحقیقات درباره تبانی روسیه با کمپین انتخاباتی ترامپ در انتخابات سال پس از دو سال در نهایت نتیجه تحقیقات خود را اعلام کرد. مولر در تحقیقات خود گزارش داد هیچ سرنخی مبنی بر همکاری آشکار و هدفمند ترامپ یا تیم انتخاباتی او با روسیه پیدا نکرده است.

با این حال، اقداماتی که ترامپ برای جلوگیری از پیشبرد تحقیقات مولر انجام داده است همچنان او و اطرافیانش را در معرض خطر پیگرد قانونی نگه داشته است. از سوی دیگر، بسیاری از نمایندگان و سناتور‌های دموکرات که به دنبال جزئیات تحقیقات مولر هستند، بدون شک پرونده‌های حقوقی پیشین ترامپ را وارد جریان قضایی خواهند کرد تا شرایط را برای استیضاح وی فراهم کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: نتیجه تحقیقات مولر آنچه را که ترامپ می‌خواست، فراهم کرد. او در طول دو سال گذشته با پیام‌های توئیتری سعی داشته اعتقادات عمومی درباره همکاری ستاد انتخاباتی اش با روسیه را با خودش همراه کند.

وزارت دادگستری به طور خلاصه نتیجه تحقیقات مولر را تایید کرده است. ترامپ نیز در واکنش به نتیجه تحقیقات گفت: «این مسخره است. زیرا اساسا از ابتدا هم هیچ تبانی با روسیه نبوده است. هیچ موقع نیز ممانعتی در مسیر اجرای تحقیقات انجام نشده است. من کاملا تبرئه شدم. شرم‌آور است که کشور ما چنین دوره‌ای را طی کرد. واقعا شرم‌آور است که رئیس‌جمهور شما مجبور شد چنین دورانی را پشت سر بگذارد.»

تحقیقات مولر تقریبا دو سال ادامه داشت و ریاست جمهوری ترامپ در این مدت همواره در ناپایداری می‌گذشت. مولر با صرف هزینه هایی، در این مدت ۲۸۰۰ احضاریه ارسال کرد، ۵۰۰ حکم تفتیش صادر کرد و از ۵۰۰ شاهد بازجویی کرد. نتیجه این بود که ترامپ تبرئه شد. چراکه پرسش‌هایی باقی ماند که تبرئه شدن ترامپ را در هاله‌ای از ابهام قرار می‌دهد. به عنوان مثال، دیدار پسر ترامپ با وکیل روس که علت آن کاملا مشخص نشد؛ بنابراین در صورتی که دموکرات‌ها به جزئیات تحقیقات مولر دسترسی داشته باشند، با پرسش‌های بی‌شماری که ممکن است بدون پاسخ باقی بمانند، مواجه خواهند شد. با این حال، مقامات ارشد حزب دموکرات خواستار انتشار جزئیات گزارش شده اند. آن‌ها برای پیروزی نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به جزئیات این تحقیقات احتیاج دارند.

در انتهای این گزارش با اشاره به پرونده‌های قضایی متعدد علیه رئیس‌جمهور آمریکا آمده است: بسیاری از پروند‌های حقوقی ترامپ همچنان در جریان هستند. به عنوان مثال، دادستان فدرال منهتن، همچنان مشغول تحقیق در خصوص دو پروند اقتصادی ترامپ است. پرونده پرداخت حق السکوت به بازیگر فیلم‌های مستهجن، فرار مالیاتی ترامپ پیش از ورود به کاخ سفید و عدم انتشار اظهارنامه مالیاتی او، و در نهایت، پرونده‌های حقوقی علیه سیاست‌های مهاجرتی ترامپ در دادگاه‌های ایالتی می‌تواند در هر شرایطی ترامپ را در مظان اتهام قرار دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۰۶ فروردين ۱۳۹۸
مرگ بر امریکا
Canada
ناشناس
۲۰:۲۶ ۰۵ فروردين ۱۳۹۸
انشالله نابودی کاخ سفید امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۰۵ فروردين ۱۳۹۸
ننگ بر ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۰۵ فروردين ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۰۵ فروردين ۱۳۹۸
ما نفهميديم پس اينا برا چي اينهمه الم شنگه راه انداخته بودن ؟
آخرین اخبار