مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب میزبان گردشگران خارجی

سرپرست مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان تکاب گفت: تا به امروز میراث جهانی تخت سلیمان تکاب میزبان ۲۵۰ گردشگر خارجی بوده است.

مظفر عباس زاده سرپرست مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان تکاب خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، گفت: تا به امروز ۲ هزار و ۵۰۰ نفر گردشگر از تخت سلیمان بازدید کردند که ۲۵۰ نفر از کشور‌های خارجی بوده است.

وی افزود: این گردشگران از کشور‌های آلمان، انگلیس و فرانسه بودند که مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان تکاب را برای بازدید انتخاب کرده و از زیبایی‌های تاریخی آن بهره برده اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: بسیاری از این گردشگران در زمان حضور در تخت سلیمان، از این بنای تاریخی ابراز شگفتی کرده و آن را اثری ماندگار توصیف می‌کنند.

گفتنی است؛ مجموعه میراث فرهنگی و گردشگری و محوطه باستانی ۱۲ هکتاری تخت سلیمان تکاب در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و در سال ۱۳۸۲ به عنوان چهارمین اثر ملی کشور و نخستین اثر پس از انقلاب اسلامی در فهرست آثار جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسید. این محوطه باستانی که با دریاچه اسرار آمیز در وسط آثار تاریخی و چهارطاقی آتشکده آذرگشنسب شهرت جهانی یافته آثار و بقایای معماری منحصربفردی از دوره‌های مختلف تاریخی از جمله دوره مادها، ساسانیان و ایلخانیان را در خود جای داده و همین قدمت و زیبایی موجب شده تا گردشگرانی از شهر‌های ایران و کشور‌های مختلف جهان علاقه فراوانی برای بازدید از این محوطه باستانی داشته
باشند.

به عقیده باستان شناسان محوطه تاریخی تخت سلیمان قبل از اسلام آتشکده زرتشتیان و یکی از سه آتشکده مهم ساسانیان بوده و در دوره پس از اسلام به عنوان تفرجگاه و کاخ تابستانی ایلخانان مورد استفاده قرار گرفته است.

اکنون نمونه آثار و بقایای کاخ‌های ایلخانی تنها در مجموعه تخت سلیمان تکاب به چشم می‌خورد.

شهرستان تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و بیش از ۱۶۰ اثر میراث فرهنگی و گردشگری تاریخی و طبیعی ثبت شده ملی دارد.
 
انتهای پیام/م
 

بازدید گردشگران خارجی از اثرجهانی تخت سلیمان تکاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.