ادعای حمله هکری کره شمالی به یک مؤسسه امنیتی صهیونیستی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی شدند هکر‌های کره شمالی به یک شرکت امنیتی در فلسطین اشغالی حمله کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، رسانه های رژیم صهیونیستی با استناد به گزارشی که از سوی شرکت امنیت سایبری کلیر اسکای منتشر شده، مدعی شدند شماری از هکرهای کره شمالی موسوم به «Lazarus» به یک شرکت امنیتی این رژیم حمله کرده اند.

در این گزارش آمده است این حمله سایبری پس از آن فاش شد که یکی از کارکنان یک شرکت امنیتی صهیونیستی، ایمیلی از همکار خود دریافت کرد. این کارمند گفته است: این مسئله نشان می دهد هکرها قادر هستند دست کم به ایمیل های داخلی دسترسی پیدا کنند و از این طریق برای نفوذ به کامپیوترها استفاده کنند.

در این گزارش همچنین آمده است: ارزیابی کارشناسان نشان می دهد عامل حمله سایبری، یک شبکه داخلی مجزا از اینترنت را هک کرده است.

این گزارش همچنین افزود: در این ایمیل که به زبان عبری نوشته شده بود، پوشه ای مخرب پیوست شده بود که کمک می کرد از طریق بکارگیری ده ها برنامه آنتی ویروس، پوشه های کامپیوتر مورد بررسی قرار گیرد.

یکی از کارشناسان صهیونیست در این خصوص گفت: ما بطور میانگین برآورد کردیم که این حمله از سوی گروه Lazarus کره شمالی انجام شده است. در صورتی که این مسئله درست باشد، طبق اطلاعات ما، این نخستین حمله این گروه در اسرائیل به شمار می رود.

همچنین مدیر شرکت امنیت سایبری کلیراسکای اسرائیل مدعی شد: در ماه های اخیر ما شاهد افزایش تلاش های کره شمالی در جمع آوری اطلاعات از شرکت ها و سازمان‌های امنیتی آمریکا، اروپا و همچنین اسرائیل هستیم.

مدیر کلیراسکای در ادامه تصریح کرد: این، نخستین حمله ای است که می توانیم تشخیص دهیم از سوی کره شمالی با هدف سرقت داده های اطلاعاتی در اسرائیل صورت می گیرد. سخن از یک حمله سیستماتیک و بدون مرز است و تا آنجا که ما می دانیم، چنین حمله ای در گذشته به شرکت ها و سازمانهای اسرائیلی صورت نگرفته بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار