کلاهبرداری سایبری با تبلیغ تور‌های مسافرتی!

رئیس پلیس فتا استان سیستان وبلوچستان از دستگیری فرد شیاد که با ترفند فروش بلیط تور‌های مسافرتی از شهروندان کلاهبردای می‌کرد، خبر داد.

کلاهبرداری سایبری با تبلیغ تور‌های مسافرتی!سرهنگ دوم علی سرحدی رئیس پلیس فتا استان سیستان وبلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: با دریافت مرجوعه قضائی از سوی مردی ۴۰ ساله مبنی بر کلاهبردای اینترنتی تیمی از کارشناسان پلیس فتا وارد عمل شدند.

در بررسی اظهارات شاکی مشخص شد ۲۰ روز گذشته از طریق یکی از سایت‌ها اینترنتی آگهی با مضمون "تور مشهد هوایی با قیمت ویژه" مشاهده کرد و، چون قیمت و شرایط تور را بسیار مناسب دیده است با شماره درج شده در آگهی تماس گرفته و ۵ بلیط رزرو می‌کند و مبلغ هجده میلیون و هفتصد هزار ریال برای شخصی که خود را صاحب شرکت گردشگردی فوق معرفی می‌کند، واریز می‌کند، اما بعد از گذشت چند روز بعد صاحب شرکت به وعده‌های خود عمل نمی‌کند.

وی افزود: در بررسی‌های کارشناسان پلیس فتا مشخص شد متهم با شگرد تبلیغ تور‌های مسافرتی با قیمت‌های استثنایی در سایت‌های کاربر محور و درج آگهی، از طعمه‌های خود کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ سرحدی بیان داشت: تیم رسیدگی کننده پرونده با بررسی و اقدامات فنی متهم را شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر و پس از تشکیل پرونده به دادسرا معرفی کردند.

وی در خاتمه به کاربران فضای سایبر در مورد خرید بلیط تور‌های نوروزی و تفریحی هشدار داد و گفت: در مورد تبلیغات فریبنده افراد سودجوء با پیشنهاد قیمت‌های بسیار پایین هوشیار باشند و برای تهیه بلیط قبل از اطمینان از وبگاه مورد استفاده و تور مورد نظر، هزینه‌ای پرداخت نکنند

در خور اشاره است، هموطنان در صورت مواجهه با موارد مشکوک می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی به پلیس فتا اعلام نمایند.

انتهای پیام/ع

کلاهبرداری سایبری با تبلیغ تور‌های مسافرتی!

برچسب ها: نوروز ، پلیس فتا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار