آخرین وضعیت استان کهگیلویه و بویراحمد؛

مسدود شدن راه ارتباطی عشایری و قطعی برق ۳۰ روستا

بارش شدید باران باعث آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها، مسدود شدن راه‌های ارتباطی ۹ منطقه عشایری و قطعی برق ۳۰ روستا دراستان کهگیلویه و بویراحمد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، بارندگی در کهگیلویه و بویراحمد از بامداد امروز دوشنبه آغاز شد و تا ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه امروز در یاسوج ۴۸ میلیمتر، در سی سخت ۳۸، امامزاده جعفر ۲۶ و دیشموک ۲۹ میلیمتر باران باریده است.

از زمان شروع بارش‌ها تاکنون بیشترین نگرانی ستاد بحران کشور مربوط به مناطق عشایری بوده آنچنان که وزیر کشور گفت: به دلیل عدم دسترسی برخی عشایر به تلفن و وسایل ارتباط جمعی نگرانی بیشتری نسبت به حوادث احتمالی برای این هموطنان داریم؛ و حال رئیس اداره امور عشایر شهرستان کهگیلویه گفت: تا کنون راه ارتباطی مناطق عشایری توف شیرین، بوا، دره خروار،

بی‌بی زلیخایی، موگر، لاسپید، سردوک، بلربیشه و قلعه دژ به دلیل ریزش کوه و بارندگی مسدود شده است.

وی افزود: بازگشایی راه‌های ارتباطی پس از پایان بارش‌ها آغاز می‌شود.

اجتهادی با بیان اینکه ۴ خانوار منطقه عشایری گچی در سیلاب گرفتار شده اند، گفت: یک ماشین آذوقه و نایلون به همراه گروه امداد و نجات جمعیت هلال احمر برای کمک رسانی به آن‌ها اعزام شده است.

ریزش کوه در بسیاری از حاده‌های روستایی و عشایری باعث مسدود شدن و ایجاد خطر در این جاده‌ها شده است.

پیش از شدت گرفتن بارندگی، طوفان و باد شدیدی شهر یاسوج را درنوردید که در گزارش‌های هواشناسی به ان اشاره نشده، اما شدت آن به اندازه‌ای بود که کانکس‌های مستقر در کنار جاده‌ها را واژگون کرد.

از سه روز پیش در استان پیش بینی بارش شدید و ۱۵۰ میلی متری شده که در نوع خود چنین بارشی بی‌سابقه خواهد بود.
به دلیل زیر ساخت‌های ناقص شهری از جمله جداول در برخی نقاط شهر یاسوج آبگرفتگی معابر موجب ایجاد اختلال در رفت و آمد شده است.

شهردار یاسوج نیز هشدار داده که اگر بارندگی ادامه پیدا کند محله بختیاری‌های که در پایین دست شهر یاسوج و در کنار شرف آباد قرار دارد دچار سیل گرفتگی می‌شود.

نستهن مقدم تاکید کرد: یکی از پل‌های ورودی مختار نیز زیر آب رفته است و با توجه به اینکه ۳۰ سال از عمر مفید پل اول و دوم شهر یاسوج می‌گذرد سیل این پل را نیز تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: سیل پل مهریان و تاسیسات پایین دست آن را نیز تهدید می‌کند.

مقدم اضافه کرد: تا این لحظه به غیر از آبگرفتگی معابر، از بین رفتن آسفالت‌های شهری تلفات و خسارت جبران ناپذیری به شهر یاسوج تحمیل نشده است.

همچنین امروز برق ۶۰ روستا قطع بوده است که مشکلات تعدادی از این روستا‌ها حل شده و در حال حاضر ۳۰ روستا بدون برق هستند.

بارندگی تا فردا سه شنبه ادامه دارد و طبق هشدار‌های سازمان مدیریت بحران اوج بارندگی در استان کهگیلویه و بویراحمد از بعد از ظهر و شب دوشنبه تا پیش از ظهر سه شنبه است.


بیشتر بخوانید: سیل راه ارتباطی ۲۶ روستای کهگیلویه و بویراحمد را قطع کرد


پیشتر سازمان هواشناسی از ورود یک سامانه بارشی قوی به جنوب غرب کشور خبر داده بود.

انتهای پیام/پ

بارش های سیل آسا در شمال کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.