‍ کاهش رواناب آبها در رودخانه و سدهای گلستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان از کاهش رواناب های رودخانه ها و سدها نسبت به روز گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان ؛ نظری مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان در خصوص آبدهی رودخانه‌های استان گفت: در تاریخ ۴ فروردین، رواناب موجود در رودخانه قره سو ۱۹ متر مکعب در ثانیه، مجموع رودخانه‌های چهلچای، نرماب و خرمارود در ایستگاه ارازکوسه ۶۵ متر مکعب در ثانیه بوده است.

نظری افزود:همچنین گرگانرود در ایستگاه شهر گنبد ۱۰۱ مترمکعب ودر ایستگاه قزاقلی، قبل از سد وشمگیر ۱۱۳ متر مکعب در ثانیه بود و مجموع رودخانه‌های شیرآباد، زرینگل و کبودوال در ایستگاه باغه سالیان ۵۱ متر مکعب در ثانیه رواناب جریان داشته است.

نظری افزود: وضعیت سرریز سد‌های استان در تاریخ ۴ فروردین در سد بوستان ۱۱ متر مکعب در ثانیه، سد گلستان ۶۵ متر مکعب در ثانیه و در سد وشمگیر ۹۵ متر مکعب در ثانیه بوده است.

وی گفت: امروز در روز ۵ فروردین رودخانه قره سو تغییراتی نداشت.

نظری افزود: مجموع رودخانه‌های چهلچای، نرماب و خرمارود در ایستگاه اراز کوسه از ۶۵ به ۵۵ متر مکعب بر ثانیه رسیده است.

وی افزود:رواناب گرگانرود در ایستگاه شهر گنبد از ۱۰۱ به ۸۳ متر مکعب برثانیه و در ایستگاه قزاقلی قبل از ورود به سد وشمگیر، از ۱۱۳ به ۱۰۶ مترمکعب بر ثانیه کاهش پیداکرده است.

نظری ادامه داد:همچنین مجموع رودخانه‌های شیرآباد، زرینگل و کبودوال در ایستگاه باغه سالیان قبل از متصل شدن به گرگانرود در بالادست شهر آق قلا نیز از ۵۱ به ۴۳ مترمکعب برثانیه کاهش یافته است.

وی در پایان گفت:همچنین وضعیت سرریز سد‌های استان در ۵ فروردین در سد بوستان از ۱۱ به ۱۰ متر مکعب کاهش یافته، در سد گلستان از ۶۵ به ۶۸ متر مکعب در ثانیه افزایش یافته و سد وشمگیر نیز از ۹۵ به ۶۷ متر مکعب در ثانیه کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام /گ
 

میزان رواناب های رودخانه و سدها ی گلستان کاش یافته است

برچسب ها: رواناب ها ، رودخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.