آمادگی تمامی دستگاه ها و نیروهای امدادی خوزستان برای مقابله با سیل

استاندار خوزستان از آمادگی کامل تمامی دستگاه ها و نیروهای امدادی برای مقابله با سیل و خسارت های احتمالی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در نشست شورای مدیریت بحران استان گفت: تمامی دستگاه‌ها و نیرو‌های امدادی برای مقابله با سیل و خسارت‌های احتمالی آمادگی کامل دارند.

وی بیان کرد: مردم و شهروندان بسیار مراقب باشند و با توجه به شرایط پیش آمده از مسافرت خودداری کرده و ضمن رعایت نکات ایمنی از مسیر رودخانه‌ها دوری نمایند.

شریعتی با اشاره به اینکه خروجی آب سد‌ها باید مدیریت شود تا میزان دبی آب کارون در اهواز زیر ۲ هزار متر مکعب برسد تا کمترین آسیب را در بر داشته باشد اظهار داشت: شهرداران، دهیاران، بخشداران و فرماندارن هشدار‌های لازم را داده و کمیته‌ای برای رصد میزان ورودی آب به استان و رصد شرایط و اطلاع رسانی به موقع با حضور دستگاه‌های مختلف تشکیل شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در مورد پارک ساحلی هم اقدامات لازم جهت هشدار انجام شود و حتی در صورت لزوم پارک ساحلی برای پیشگیری از حوادث احتمالی بسته شود.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان با اشاره به اینکه در حوزه کرخه آنچه برآورد ۵ روزه است قابل مدیریت است افزود:، اما اگر ۱۴ روز آینده محاسبه کنیم مدیریت آن مشکل است و از اتخاذ تصمیمات عجولانه خودداری کنیم، و بر این اساس خروجی‌های رودخانه کرخه خروجی‌های آن آماده و پایین دست کرخه برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی در اولویت کار قرار گیرد.

غلامرضا شریعتی اذعان داشت: در اروند کنار میزان خروجی آب بالاست و به خانه‌ها رفته باعث نگرانی مردم شده، باید چند بیل مکانیکی به اروندکنار فرستاده شود تا مسیر‌های خروج اب و ترمیم سیل بند‌ها سریعا انجام شود.

استاندار خوزستان اظهار کرد: تمام امکانات استان در خدمت مدیریت بحران قرار دارد و فعلا مدیریت وضعیت سیل‌های احتمالی در اولویت است.

انتهای پیام/گ

خوزستان آماده مقابله با سیلاب است

برچسب ها: حوادث ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.