بارش برف و باران در جاده‌های استان کرمانشاه/ تخریب پل مسیر ازگله به سرپل‌ذهاب

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: ۷۸۰ راهدار طی دو مرحله در ایام نوروز در محور‌های مواصلاتی استان آماده‌باش هستند.

آماده باش اکیپ های راهداری به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، بارش باران شدید که از روز گذشته در استان کرمانشاه آغاز شده است سبب سیل در برخی نقاط و طغیان رودخانه‌ها شد که در شهر سرپل‌ذهاب آب به داخل کانکسهای مستقر در حریم رودخانه وارد شده است.

به گفته فرماندار سرپل‌ذهاب به ساکنان این مناطق در رابطه با خطر وقوع سیل هشدار داده شده بود و نیروهای خدماتی شهرداری سرپل‌ذهاب در حال انتقال وسایل داخل کانکسها هستند و وقوع سیل سبب کشته شدن یک نفر در این شهرستان شده است.

17:20  تخریب پل مسیر ازگله به سرپل‌ذهاب

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: ۷۸۰ راهدار طی دو مرحله در ایام نوروز در محور‌های مواصلاتی استان آماده‌باش هستند.


17:03  سیلاب ۱۴ میلیارد تومان به بناهای تاریخی استان کرمانشاه خسارت وارد کرد

معاون توسعه و مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: سیلاب در مجموع ۱۴ میلیارد تومان به بخشهای مختلف بناهای تاریخی و آثار باستانی استان کرمانشاه خسارت وارد کرد.


16:40  برف و باران جاده‌های استان کرمانشاه را فرا گرفت

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: با وجود بارش باران و برف در جاده‎های استان کرمانشاه تمامی راه‎ها باز و تردد در جریان است.


15:20  شکسته شدن سد گیلانغرب صحت ندارد‌

بهرام درویشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با اشاره به اینکه عملکرد همه سدهای استان در کنترل است و جای هیچ نگرانی نیست اظهار داشت: ورودی و خروجی تمام سدهای استان تنظیم شده و شایعات منتشر شده مبنی بر شکست سد گیلانغرب صحت ندارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با بیان اینکه تمامی سازه هیدرولیکی و سدهای استان تحت کنترل است عنوان کرد: با وجود شدت بارشها در سطح استان تاکنون هیچگونه خطای انسانی - مهندسی در سدهای کرمانشاه رخ نداده است.

درویشی با اشاره به اینکه تمام موارد فنی در سدهای استان بررسی و تست می‌شود گفت: هیچ‌گونه مشکلی ناشی از احتمال خطا در عملکرد یا نقص فنی و شکست سد وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با تأکید بر حفظ ایمنی در رودخانه‌ها و سواحل و نواحی حاشیه مسیل‌ها افزود: آبگرفتگی برخی از اراضی و معابر ناشی از شدت بارش است و تمام موارد توسط شرکت آب منطقه ای کرمانشاه رصد می‌شود.

وی با اشاره به سیستم کارشناسی و کنترلی بهره‌برداری از سد و تأسیسات آبی و جلسات منظم و ادواری فنی_ کارشناسی به‌ویژه آماده‌باش کامل کمیته‌های تخصصی و نیروهای کشیک در ایام تعطیلات گفت: تصمیمات لازم در رابطه با مدیریت سیلاب و کنترل خروجی مخازن سدهای استان اتخاذ شده است.


12:00  توضیحات  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در خصوص وضعیت جاده ها و امداد رسانی ها

فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه اظهار داشت: در ایام نوروز به منظور ایمنی رانندگان و مسافران استان با ۸۵ اکیپ راهداری که در نیمه اول تعطیلات ۴۴ اکیپ و در نیمه دوم تعطیلات با ۴۱ اکیپ در خدمت هموطنان است.

وی افزود: ۷۸۰ نفر از راهداران و پرسنل این اداره در ایام تعطیلات در دو مرحله در حال آماده‌باش هستند و در محور‌های مواصلاتی، پلیس راه‌ها، راهدارخانه‌ها، پایانه‌های مسافری در سطح استان، گردنه‌ها، نقاط پرحادثه، محور‌های شریانی و راه‌های استان به صورت شبانه روز حضور مستمر دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه ادامه داد: تعداد ماشین آلات در این طرح را ۳۸۵ دستگاه وسایل نقلیه سواری و سنگین اعلان کرد که در مرحله اول ۲۰۰ دستگاه و در مرحله دوم ۱۸۵ دستگاه است که البته در صورت نامساعد بودن احتمالی شرایط جوی استان تمامی امکانات و تجهیزات این اداره کل به صورت آماده باش قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: هموطنان گرامی می‌توانند با شماره‌گیری شماره ۱۴۱ از وضعیت آخرین خبر در راه‌های استان به صورت شبانه روزی اطلاع حاصل کنند و هر گونه پیشنهاد، انتقاد و شکایت را از طریق شماره پیامک ۰۶۶۳، ۶۱۷، ۰۹۱۸ به این اداره اعلام نمایند.

انتهای  پیام/ز

 

برچسب ها: حمل و نقل ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار